کد خبر: ۸۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 15
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیربرنامه ملی پیشگیری ازنابینایی وسلامت چشم وزارت بهداشت از نامناسب بودن 75 درصد معابر تهران برای نابینایان خبر داد و گفت : فقط 25 درصد این معابر جهت این افراد مناسب سازی شده است.
 به گزارش شفا آنلاین،روابط عمومی برنامه ملی پیشگیری از نابینایی وسلامت چشم وزارت بهداشت، سید فرزاد محمدی افزود: هرچند که رقم 25 درصدی مناسب سازی معابر در پایتخت ناکافی است؛ اما وضعیت بهسازی معابر برای نابینایان در دیگر شهرها به مراتب نامطلوب تر از پایتخت است که باید در این زمینه اقدام های جدی انجام شود.
وی گفت: به عنوان نمونه با وجود ناکافی بودن میزان مناسب سازی معابر که به صورت بسیار اندک و محدود انجام شده است، اغلب معابر بهسازی شده از نظر شیب و مصالح غیر استاندارد هستند.
وی اظهارکرد: در زمان حاضر نابینایان، حدود 20 درصد کل معلولان جسمی حرکتی، ذهنی کشور را شامل می‎شوند.

** فعالیت کمتر از 10 مرکز تخصصی کم بینایی در کشور
محمدی همچنین گفت : در زمان حاضر کمتر از 10 مرکز تخصصی کم‎بینایی در کشور فعالیت دارد که این مراکز، عمدتا در تهران، شیراز و مشهد هستند.
مدیربرنامه ملی پیشگیری ازنابینایی وسلامت چشم وزارت بهداشت یاد آور شد: مراقبت‎های بازتوانی نابینایی و کم‎بینایی به دو دسته بزرگ، وسایل کم‎بینایی(اپتیکی) وغیر آن(مانند عصای سفید و خط بریل) طبقه‎بندی می‎شود.
مدیر برنامه ملی پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم وزارت بهداشت گفت: بر اساس برآورد انجمن نابینایان، میزان بیکاری در افراد نابینا وکم بینا بیش از 60 درصد برآورد شده است و اصولا اقدامات ما به منظور توانمند سازی اجتماعی وفردی افراد معلول ناکافی است.
محمدی یادآور شد: دسترسی به خط بریل در کل کشور به دلیل کمبود مربی برای آموزش و هزینه بالای دستگاه، ضعیف و دسترسی به رایانه‎های مناسب به منظور کاربران نابینا برای نابینایان تحصیلکرده حدود 40 درصد تخمین زده می‎شود.
به گزارش ایرنا، حسین نحوی نژاد ، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی دیروز در نشست خبری گفت: در زمان حاضر ، 122 هزار تن در کشور به نوعی دچار اختلال در بینایی هستند که از این شمار ، 2 هزار و 500 تن در طیف خفیف بینایی ، 35 هزار تن در طیف متوسط بینایی و حدود 65 هزار تن دیگر هم در طیف شدید و خیلی شدید نابینایی قرار دارند.
15 اکتبر هر سال روز جهانی ایمنی عصای سفید نام گذاری شده است که به روز جهانی عصای سفید نیز معروف است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: