کد خبر: ۳۴۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 2024July 05
بنا بر گزارش سازمان‌های محلی، در مکزیک هر ۱۳ ساعت یک حمله به رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران صورت می‌گیرد و ۹۸ درصد از آنها بدون پیگیری رها می‌شوند.
شفاآنلاین:حادثهجسد  کولبرو مورالس، مدیر وبسایت خبری ریالیتیز، در حالی که آثار گلوله بر بدنش وجود داشت، در جنوب مکزیک پیدا شد.

 به گزارش شفا آنلاین:فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همراه با اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران مکزیک خواستار تحقیقات جامع و روشن شدن سریع این پرونده شد و از مقامات خواست تلاش‌ها و تدابیر خود را برای تضمین امنیت روزنامه‌نگاران دوچندان کنند.

به گزارش رسانه‌های محلی، جسد این روزنامه‌نگار ۳۹ ساله در حالی که دست‌ها و پاهایش بسته و صورتش پوشیده بود و دارای آثار گلوله بر بدنش بود، پیدا شد. خانواده‌اش ۲۴ ساعت قبل از یافتن او در کنار جاده، مفقود شدن او را گزارش داده بودند.

آقای مورالس درباره موضوعات مختلف منطقه چیاپاس در جنوب مکزیک، از جمله مواردی مانند جرایم خشونت‌آمیز و ناپدید شدن افراد در دو هفته اخیر در این منطقه گزارش تهیه کرده بود.

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران مکزیک(SNRP) در بیانیه‌ای تأکید کرد: «در شش ماه گذشته، چهار خبرنگار به قتل رسیده‌اند و پرونده‌های آنها در حال حاضر بی‌نتیجه مانده‌ که سبب خشم بیشتر روزنامه‌نگاران شده است.»

این اتحادیه همچنین خواستار تحقیقات فوری مقامات درباره این جنایت و دستگیری فوری عاملان آن شدند.

بنا بر گزارش سازمان‌های محلی، در مکزیک هر ۱۳ ساعت یک حمله به رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران صورت می‌گیرد و ۹۸ درصد از آنها بدون پیگیری رها می‌شوند. این وضعیت مکزیک را به یکی از خطرناک‌ترین کشورها برای روزنامه‌نگاران تبدیل کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: