کد خبر: ۸۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 14
شفا آنلاین>اجتماعی>یک روانشناس گفت: بطور کلی بازی تفکر کودکان را شکل می‌دهد که با بازی هم کودک نقش‌های متفاوت را می‌آموزد و هم خود را درقالب‌های مختلف قرار می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،حسین ابراهیمی مقدم روانشناس  عنوان کرد: کودکان با بازی کردن خود رادرنقش‌های مختلف قرار می‌دهند که توسط آن دنیا رااز دریچه‌های مختلف زندگی تخربه می‌کنند و اسباب‌بازی دراین میان نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: اسباب‌بازی‌ها و وسایلی که کودک از طریق آن بازی می‌کندموجب رشد‌و بالندگی کودکان می‌شود ومی‌توانند از طریق آن زودتر به نتیجه برسند.

این روانشناس درادامه به نقش والدین تاکید کرد و گفت: والدین در انتخاب اسباب‌بازی‌ها نقش بسزایی دارند و مسما کودکان بیشتر بع دنبال اسباب‌بازی‌هایی هستند که زرق‌و‌برق بیشتری را به همراه دارد و از طرف دیگر اسباب‌بازی‌هایی که شخصیت تخیلی آنهادر برنامه‌های مختلف انیمیشن و کارتون دیده شده است باید مناسب با سنین کودکان درنظر گرفته شود.

ابراهیمی مقدم به نقش والدین درانتخاب اسباب‌بازی‌ها تاکید کرد. گفت: باید والدین با دقت و‌توجهی که به خرج می‌دهند این مهم را درنظر بگیرندکه الگوی پرخاشگری یا ضداجتمعی و‌یا اداری رفتار‌های متفاوت با عرض جامعه نباشد.

وی درپایان گفت: کودکان با استفاده از اسباب‌بازی، بازی‌های گروهی ارتباطی اجتماعی و روح جمع‌گرایی را می آموزند ومی‌توانند با محیط پیرامون خود ارتباط بیشتری را بر‌قرارکنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: