کد خبر: ۸۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 14
شفا آنلاین>اجتماعی>مردم آمریکا با وجود آنکه مبلغ بیشتری را صرف خدمات درمانی می‌کنند اما پایین‌ترین نرخ امید به زندگی را در بین کشورهای صنعتی دارند.

به گزارش شفا آنلاین،مطالعات آماری نشان می‌هد مردم آمریکا نسبت به دیگر کشورهای صنعتی هزینه بیشتری را صرف خدمات درمانی می‌کنند اما جای تعجب دارد که پایین‌ترین نرخ امید به زندگی در میان مردم این کشور مشاهده می‌شود.

در سال 2014 هزینه صرف شده برای خدمات درمانی در ایالات متحده بیش از سه تریلیون دلار بوده و متوسط نرخ امید به زندگی در میان مردم این کشور 79 سال است. اگرچه نرخ امید به زندگی نسبت به گذشته که حدود 60 سال بوده افزایش قابل توجهی داشته اما نرخ امید به زندگی در میان مردم ژاپن 83 و مردم غرب اروپا 82 سال است.

اما چرا این رقم برای مردم آمریکا به رغم هزینه‌ای که در این کشور صرف می‌شود، پایین‌تر است؟ کارشناسان اصلی‌ترین دلیل این تفاوت را نوع رژیم غذایی می‌دانند. مردم آمریکا به شدت از شیوع چاقی رنج می‌برند. در ژاپن تنها 1.5 درصد جمعیت چاق هستند و این رقم در میان مردم فرانسه 6 درصد است در حالی که در آمریکا به 36 درصد می‌رسد.

همچنین این پرسش مطرح است که چرا نرخ چاقی در آمریکا از کشورهای دیگر بالاتر است؟ رژیم غذایی مردم آمریکا که به رژیم غذایی غربی شناخته شده، انتخاب ناسالمی است. مردم این کشور مقدار زیادی غذای فرآوری شده مصرف می‌کنند که حاوی چربی، قند، نمک فراوان و میزان ناکافی میوه و سبزی است.

همچنین مواد خوراکی با افزودن مقدار زیادی آنتی بیوتیک و مواد شیمیایی تعدیل می‌شوند. تمامی این ترکیب‌های غیرطبیعی و هورمون‌ها موجب می‌شود افراد دچار اضافه وزن شوند و بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های جدی از جمله دیابت قرار گیرند.

به گزارش فاکس نیوز، هزینه سالانه خدمات درمانی برای بیماری‌های مرتبط با چاقی حدود 190 میلیارد دلار یا نزدیک به 21 درصد هزینه درمانی سالانه در آمریکاست. همچنین شیوع دیابت و بیماری‌های قلبی و تلاش برای کنترل آن‌ها به شدت پرهزینه است و برای مردم این کشور هزینه‌بر است.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: