کد خبر: ۸۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 12
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با بیان اینکه روزانه 12 هزار نفر از پل طبیعت تهران بازدید می‌کنند،گفت: هم اکنون میزان بازدید اغلب مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی در پایتخت پایین تر از پل طبیعت است.

 به گزارش شفا آنلاین، اردشیر نوریان امروز در نشست خبری که به مناسبت  یکسالگی  بزرگترین پل غیر خودرویی کشور(پل طبیعت) برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: به گفته بسیاری از کارشناسان و مهندسان داخلی و خارجی این پل به لحاظ نوع عملکرد در خاورمیانه بی نظیر و در جهان کم نظیر است.

وی افزود: این پل از لحاظ سازه‌ای، نوع معماری و اجرا در ردیف پل‌هایی است که در پارک‌های جنگلی، مناطق توریستی، روی رودخانه‌های بزرگ در کشورهای کانادا، استرالیا، فرانسه، بلژیک و غیره احداث شده‌اند.

نوریان با تاکید بر اینکه هم اکنون پل طبیعت به نماد جدید شهر تهران و انتخاب اول گردشگری پایتخت تبدیل شده است، تصریح کرد: این سازه در یک سال گذشته به طور متوسط روزانه بیش از 12هزار نفر و درمجموع  یک سال بیش از 4میلیون و 600 هزار نفر بازدید کننده داشته است.

وی با اشاره به اینکه زیباترین پل مدرن ایران در یک سال اخیر توانسته جایزه و تاییدیه‌های بین المللی بسیاری را از آن خود کند، خاطرنشان کرد: سازه برتر فولادی کشور در سال 92،جایزه جهانی خشت طلایی از UN HABITAT، برگزیده در جشنواره پل‌های کشور،برگزیده مسابقه معماری A+ از نظر سازه، کاربری و انتخاب عموم مردم، (A+ یک جایزه بین المللی معتبر در عرصه معماری است که بیش از 300 معمار نخبه از سراسر دنیا، هیات داوران آن را تشکیل می‌دهند)، برنده جایزه MEIDAA خاورمیانه دوبی 2015 در بخش پروژه های عمومی و شهری، برنده جایزه نقره ای مدیریت اجرایی پروژه PMI 2015، را کسب کرده است. همچنین این پل توانسته است در بخش پل‌های عبوری جزو 5 سازه بر‌تر جهان در سال 2015 قرار گیرد. 

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در ادامه گفت: تجربه فنی و مهندسی دوران دفاع مقدس و تجربه جوانان کشورمان در دوران تحریم ؛ تلفیق و باعث به وجود آمدن شاهکاری به نام پل طبیعت شد. باید اعلام کنم که در حال حاضر تمام تمهیدات لازم برای نگهداشت و به خصوص ایمنی پل رعایت می شود. همچنین هیچ حادثه‌ای خوشبختانه تا به امروز نداشته‌ایم.

نوریان با بیان اینکه پروژه های دیگر در اراضی عباس آباد  نیز  در حال تکمیل شدن است، گفت: پروژه گنبد مینا که همزمان با پل طبیعت افتتاح کردیم، مورد استقبال بسیار زیاد شهروندان قرار گرفته است. دریاچه هنر نیز با 22 هزار مترمربع هم اکنون آماده بهره برداری است، آبگیری آن انجام شده و ما توانستیم از قنات‌های متروکه 40 سال پیش شهر تهران استفاده و آب مورد نیاز این دریاچه را تأمین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خانه موسیقی را نیز در دست اقدام داریم که امیدواریم عملیات عمرانی آن تا خرداد سال 95 به اتمام خواهد رسید، افزود: باغ نمایش نیز به پیشرفت 99 درصدی رسیده که جایی برای برگزاری تئاترهای خیابانی، نمایش های آئینی و تعزیه است.

نوریان تصریح کرد: سال آینده نیز نمایشگاه بین المللی کتاب در اراضی عباس آباد  برگزار خواهد شد و ما از هم اکنون در حال تکمیل زیرساخت‌های آن هستیم.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در پایان با تاکید بر اینکه هیچ گونه ساخت و ساز جدیدی در اراضی عباس آباد صورت نخواهد گرفت و تمامی مراکز دولتی نیز که قرار بود در اینجا ساخته شوند پروژه‌هایشان متوقف شده است،خاطرنشان کرد:در تلاش هستیم تا با مذاکرات ساختمان‌هایی که هم اکنون در اختیار بعضی از سازما‌ن‌های دولتی قرار دارد را نیز  به اراضی عباس آباد برگردانیم.تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: