کد خبر: ۸۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 13
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از نقاط قوت دولت تدبیر و امید را درک همه مسائل و مشکلات مربوط به بازنشستگان دانست.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی ربیعی در دهمین همایش «روز خانواده و تکریم و بازنشستگان» برگزیده کشوری گفت: با این حال خجالت می‌کشیم که نمی‌توانیم کاری انجام دهیم هرچند قصد نداریم صورت مسأله را هم پاک کنیم و نسبت به مسائل موجود بی‌تفاوت باشیم.

  وزیر تعاون طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در برنامه ششم و خانه دارکردن آنان را از مهمترین برنامه‌هایی دانست که دولت اجرایی شدن آنها را ضروری می‌داند.

وی با ابراز شرمندگی از اینکه برخی بازنشستگان هنوز خانه‌ای برای سکونت ندارند از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خواست هرچه سریعتر صندوق ویژه‌ای را از محل منابع شرکت‌های تولیدی تحت پوشش تشکیل دهد تا با استفاده از این منابع موضوع خانه‌دار کردن بازنشستگان اجرایی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گفت: از بیمه آتیه‌سازان حافظ می‌خواهیم با پولی که داریم خدمات بهتری به بازنشستگان ارائه کند، چراکه درحال حاضر همه بیمه‌های تکمیلی دچار نارسایی هستند.

وی با بیان اینکه ما مسائل مربوط به بازنشستگان را می‌دانیم و خجالت می‌کشیم که نمی‌توانیم همه آنها را حل کنیم، گفت: سعی می‌کنیم دروغ نگوییم، کار غیرکارشناسی انجام ندهیم و وعده‌هایی که کشور را دچار آسیب می‌کند، ندهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امسال از محل منابع خودمان 1000 میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی بازنشستگان اعتبار صرف کرده‌ایم، گفت: برای پرداخت حقوق‌تان نیز حدود 4000 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کمک کرده‌ایم.

عده‌ای با تحریم، جیب‌هایشان را پر می‌کرده‌اند و آقایی که اکنون در حال محاکمه است، تنها خواب پولی که پیشش می‌ماند در سال 200 میلیارد تومان بود. به همین خاطر امروز با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم که سعی می‌کنیم آنها را حل کنیم.

ربیعی گفت: بیمه‌های تکمیلی همه دچار نارسایی هستند، زیرا تعرفه‌های پزشکی  افزایش یافته اما اعتبار بیمه‌ها به این میزان رشد نکرد، بیمه‌ها اکنون وضع نامناسبی دارند. وی ادامه داد: سعی می‌کنیم تا پایان هفته با مسئول بیمه آتیه‌سازان حافظ گفت‌وگویی داشته باشیم تا با پولی که داریم خدمات بهتری به بازنشستگان ارائه شود، زیرا بازنشستگان نارضایتی‌هایی از وضعیت بیمه تکمیلی خود دارند.

آغاز ثبت‌نام پرداخت وام به بازنشستگان
 همچنین در این مراسم مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت‌نام بازنشستگان تحت پوشش برای دریافت وام دومیلیون تومانی خبر داد. حمید اسلامیان گفت: بازنشستگان و مستمری‌بگیران از امروز می‌توانند با مراجعه به سامانه صندوق بازنشستگی کشوری ضمن ثبت‌نام، درخواست خود را برای دریافت این میزان تسهیلات بانکی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه وام پیش‌بینی شده برای بازنشستگان قرض‌الحسنه با سود 4 درصدی است، افزود: اولویت پرداخت این تسهیلات با کسانی است که تاکنون وام دریافت نکرده‌اند.

اسلامیان تعداد بازنشستگانی را که می‌توانند از این میزان وام بهره‌مند شوند 250 هزار نفر برشمرد و گفت: در سال گذشته، 200 هزار نفر بازنشسته تأمین اجتماعی موفق به دریافت وام 2 میلیون تومانی شدند.

وی مجموع اعتبار پیش‌بینی شده در این طرح را 500 میلیارد تومان اعلام کرد.اسلامیان با اشاره به پایین بودن حقوق بازنشستگان گفت: افزایش نرخ تورم و پایین نگه داشتن قدرت خرید بازنشستگان در سال‌های گذشته موجب شد میزان دریافتی این گروه از جمعیت کشور در شرایط کنونی با قدرت خرید آنان فاصله داشته باشد. 

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید فقط توانسته است قدرت خرید بازنشستگان را متناسب با میزان تورم حفظ کند حل مشکلات آنان را منوط به تزریق بیش از 24 هزار میلیارد تومان اعتبار دانست. در این مراسم از 10 نفر از بازنشستگان نخبه و پیشکسوت تجلیل شد.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: