کد خبر: ۸۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
شفا آنلاین>اجتماعی>ازدواج برای ما ایرانی‎ها رابطه‎ای شرعی و مطابق موازین اسلام است و در غرب این رابطه به‌صورت خصوصی و شرعی است.

به گزارش شفا آنلاین،اخیراً عده‎ای دختران و پسران تحت‌عنوان ازدواج سپید هم‎خانه شده و تنها به رضایت خود اکتفا می‎کنند و این رضایت برایشان حکم خطبه‌ی ازدواج دائم یا موقت را دارد.

یک کارشناس مذهبی در این‌باره گفت: ازدواج سپید، همان ارتباط نامشروع است.

حجت‎الاسلام والمسلمین مهدی مستاجران  افزود: سبک زندگی اروپایی متناسب با فرهنگ‎های مختلف خود را بومی‎سازی می‎کند و این فرهنگ غربی به سنت‎های ما نیز رخنه کرده و مقوله‎ای چون ازدواج را تحت‌تأثیر خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج سپید پیوندی غیرقانونی و غیررسمی بوده که اصلاً مورد قبول اسلام نیست و در واقع این ازدواج همان ارتباط نامشروع بوده که بسیار مورد مذمت اسلام قرار گرفته است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: ازدواج سپید همان رابطه نامشروعی است که غرب رنگ و لعاب دیگری به آن زده تا قابل قبول‎تر برای جوانان باشد و راحت‎تر با آن کنار آیند.

مستأجران اظهار کرد: چنین مقوله‎ای با این تعریف و اوصاف و بدون جاری شدن صیغه عقد اصلاً برای اسلام قابل قبول نیست و آن را ازدواج نمی‎داند.

وی تصریح کرد: مقوله‌ی ازدواج سپید جزو فرهنگ‎های بیگانه غالب بر فرهنگ ماست که به‎خصوص از طریق ماهواره‎ها به کشور ما ورود پیدا کرده است.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: ازدواج سپید قصد دارد پیوندهای مبتنی بر ارزش‎های اسلام و اخلاق را از میان ببرد و آن را نوعی ارتباط سخت و مذموم تلقی کند تا به این طریق بنیان خانواده‎ها از هم پاشیده شود.

مستأجران خاطرنشان کرد: خانواده‎ها باید با تشریح کامل و نه کلی‎گویی درباره سنت ازدواج با جوانان خود صحبت و از بزرگ جلوه دادن برخی از مشکلات خود در مسائل زناشویی و زندگی خودداری کنند تا دید جوانان نسبت به ازدواج دچار آسیب نشود.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: