کد خبر: ۸۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 09
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ روند برگزاری امتحانات در مراکز آموزش از راه دور تحت نظارت قرار می‌گیرد و از سوی دیگر با حضور مدیر رسمی آموزش و پرورش در این مراکز امکان بروز تخلفات کاهش می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین،گودرز شاهمرادی  در پاسخ به این پرسش که شورای عالی آموزش و پرورش در مصوبه اخیر خود بازگشت امتحانات به مراکز آموزش از راه دور را تصویب کرد که این مصوبه اعتراضاتی همچون احتمال افزایش مدرک فروشی و نمره فروشی را به همراه داشته است،‌ اظهار داشت: فراگیران مدارس آموزش از راه دور افراد خاصی هستند.

وی افزود: هر دانش‌آموزی نمی‌تواند در مدارس آموزش از راه دور تحصیل کند، افرادی که می‌توانند در این مدارس حضور یابند، دو گروه هستند، گروه نخست بزرگسالانی که شرایط حضور در مدرسه را از دست دادند و گروه دوم دانش‌آموزان لازم التعلیمی که کمیسیون خاص تشخیص داده است می‌توانند در مدارس آموزش از راه دور ثبت‌نام کنند.

مدیر مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش درخصوص احتمال تخلفاتی همچون فروش نمره در این مراکز گفت:‌ مطالعات زیادی در این زمینه صورت گرفته است. چند سال قبل شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای داشت مبنی براینکه مدارس آموزش از راه دور مجاز به برگزاری امتحانات نیستند. در بررسی‌هایی که صورت گرفت، مشخص شد این مصوبه آسیب‌های دیگری را به همراه دارد.

شاهمرادی ادامه داد: نظارت بر صحت برگزاری امتحانات مهم است که با مکانیزم جدید در صحت امتحانات دقت می‌شود تا مشکلی به وجود نیاید. مراکز آموزش از راه دور به عنوان مکانی که به افراد آموزش می‌دهند، حق برگزاری امتحانات را دارند و به تشخیص شورای عالی آموزش و پرورش، مراکزی که مدیر رسمی دارند، می‌توانند امتحانات را برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ با اعزام ناظران، امتحانات در این مدارس تحت نظارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: