کد خبر: ۸۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 09
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مسکن بازنشستگان تأمین اجتماعی در اولویت قرار دارد و تا پایان سال جاری تعدادی از بازنشستگان صاحب مسکن می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی در حاشیه پیاده روی بزرگ بازنشستگان و مستمری‌ بگیران تأمین اجتماعی که صبح امروز در بوستان لاله برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازنشستگان عمری برای توسعه کشور تلاش کردند و امروز در سن و شرایطی هستند که دولت باید به آنها خدمات ارائه دهد.

وی ادامه داد: بنده در 2 سال اخیر که به عنوان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کردم سعی شد فاصله بین حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان با تورم را کاهش دهم که در سال 93 حقوق بازنشستگان 25 درصد و امسال نیز 15 درصد افزایش پیدا کرد.

وی اظهار داشت: بنده معتقدم این افزایش حقوق کفاف زندگی بازنشستگان را نمی‌دهد و باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره مسکن اجتماعی (مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران) بیان داشت: اقدامات لازم برای تامین مسکن بازنشستگان در حال انجام است و تا پایان سال جاری تعدادی از این افراد دارای مسکن می‌شوند.

ربیعی افزود: اولویت امروز ما برای بازنشستگان مسکن است و در این راستا سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری دو صندوق ایجاد می‌کند و با زمینی که از سوی دولت (وزارت راه و شهرسازی) و وام بانک مسکن ارائه می‌شود این افراد دارای مسکن می‌شوند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: با توجه به اینکه معمولا بازنشستگان امکان ایرانگردی پیدا نمی‌کنند سفرهای زیارتی و سیاحتی برای این افراد در دستور کار قرار گرفته است و به صورت ارزان قیمت و یا رایگان می‌تواند از سوی سازمان تامین اجتماعی به این سفرها اعزام شوند.

وی یادآور شد: جراحی زانو و تعویض مفصل که بسیار هزینه‌زا نیز برای بازنشستگان بود تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: استراتژی ما این است که بازنشستگان سالمی داشته باشیم و دیرتر به سن پیری برسند. این بازنشستگان رانتی زندگی نکردند و تولیدمحور زندگی کرده‌اند.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: