کد خبر: ۸۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 08
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش در تربیت همه جانبه کودکان با همکاری و هماهنگی بین خانواده و محیط آموزشی و جامعه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش شفا آنلاین،آیین روز جهانی کودک با حضور علی اکبر فانی وزیر آموزش و پرورش در مرکز کانون پرورش فکری سالن حجاب برگزار شد.

در طی این برنامه فانی ضمن تبریک این روز دوران کودکی و نوجوانی را مهمترین دوران برای شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان دانست و گفت: بنابر اقتضاعات زمانی باید کارشناسان آموزشی تعلیم و تربیت را مورد توجه قرار دهند و در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هر اتفاقی که در این دوران برای افراد ایجاد می‌شود با عنوان تجربه‌ای برای بزرگسالی است گفت؛ با توجه به اهمیت آن در آموزش و پرورش دفتری تحت عنوان پیش دبستانی پیش‌بینی شده است. 

وزیر آموزش و پرورش همچنین احتمال در تربیت همه جانبه در این دوره را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: مدرسه، مهدکودک، پیش‌دبستانی و دبستان از یکسو و خانواده، رسانه‌ها از سوی دیگر در شکل‌گیری تربیت کودکان نقش مهمی ایفا می‌کنند و سه رکن خانواده، مدرسه و جامعه اگر بهم کمک نکنند تربیت صحیح شکل نمی‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: لزوم هماهنگی و همکاری بین خانواده و محیط آموزشی و جامعه می‌تواند نقش موثری در شکل‌گیری تربیت داشته باشد. ‌

فانی بحث حقوق کودک و توجه به آن را نیز مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: که در چند ساله اخیر به ویژه در دولت تدبیر و امید بحث حقوق کودک تحت عنوان حقوق شهروندی مورد توجه قرار گرفته است.

وی از دیگر مسائل مهم در خصوص کودکان را بحث توسعه و مشارکت در آموزش و پرورش دانست و گفت: اعتقاد داریم تعامل بین آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی با کودک در ارتباط‌اند بسیار مورد تأکید است اگر همه نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش و کانون پرورشی فکری با هم هماهنگی داشته باشند اثربخشی کار کودک افزایش خواهد یافت.

فانی همچنین استفاده از فناوری‌های نوین و تربیت کودک را نیز مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: در تربیت کودک امروز حتی بچه‌ها قبل از سن مدرسه هم با مسائل الکترونیکی و فضای مجازی آشنا هستند لذا نهادهای مرتبط باید بتوانند از فناوری‌های نوین در تربیت کودک استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش از تأکید رئیس جمهور به گفت‌وگو، کتابخوانی و درس انشاء در آغاز سال تحصیلی 93-93 خبر داد و گفت: کودکان و نوجوانان باید در سنین کودکی بیاموزند که چگونه با دیگران تعامل داشته باشند و همچنین در زمینه کتابخوانی و کسب دانش از دستاوردهای دیگران اهتمام ورزند.

وی همچنین ضرورت تعامل آموزش و پرورش، کانون پرورشی و فکری و سایر رسانه‌ها در حوزه کودک و نوجوان را مهم دانست و تصریح کرد: صدا و سیما نقش مهمی در شکل‌گیری رفتار کودکان دارد لذا تعامل در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

فانی در پایان افزایش سواد هنری دانش آموزان را مورد توجه قرار داد و گفت: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا با هم‌افزایی و همدلی و سایر نهادهای مرتبط با کودکان در تربیت آنان تأثیرگذار باشند.

گفتنی است امسال شعار روز جهانی کودک با عنوان دنیا و لبخند کودکان زیباست مورد توجه است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: