کد خبر: ۸۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 09
شفا آنلاین>اجتماعی>با اجرای طرح «محدوده کم انتشار آلاینده» که بنا به گفته محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، از اول آبان ماه جایگزین طرح زوج و فرد می‌شود، نحوه دریافت آرم طرح ترافیک سال 95 تغییر می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، براین اساس علاوه بر فاکتور معاینه فنی که جزو الزامات کنونی دریافت آرم ترافیک است، داشتن حداقل استاندارد یورو 2 نیز برای همه خودروهای متقاضی، الزامی می‌شود.

مصطفی قنبرنژاد، مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران  درباره جزئیات تغییردریافت آرم ترافیک گفت: دریافت آرم ترافیک از این پس متناسب با طرح «کاهش» خواهد بود، بنابراین در دریافت طرح ترافیک، نسبت به گذشته سختگیری بیشتری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه  ارتقای استاندارد معاینه فنی از الزامات طرح کاهش است، افزود: نباید خودرویی با آلایندگی بالا به صرف داشتن طرح ترافیک بتواند وارد این محدوده شود، این کار عادلانه نیست، هم اکنون یک خودروی آلاینده هم می‌تواند با داشتن طرح ترافیک وارد محدوده زوج و فرد شود، بنابراین با اجرای طرح «کاهش» باید در واگذاری آرم ترافیک، تغییرات اساسی انجام شود.

به گفته قنبرنژاد، با اجرای طرح کاهش،  استاندارد، سال تولید و وضعیت معاینه فنی خودروها به شکل هوشمند در سایت آرم طرح ترافیک ثبت می‌شود.

وی ادامه داد:  درحال حاضر داشتن معاینه فنی، برای دریافت طرح ترافیک الزامی است، اما با ارتقای استانداردهای معاینه فنی، شرایط ارائه برگه معاینه فنی هم سخت تر می‌شود که باید همه اینها در واگذاری طرح ترافیک هم مد نظر قرار گیرد.

در طرح «کاهش» خودروها به 4 گروه آبی، سبز، زرد و قرمز تقسیم می‌شوند که خودروهای هیبریدی، برقی و خودروهای با استاندارد یورو 5،  در گروه آبی و سبز طبقه‌بندی می شوند و  بدون محدودیت می‌توانند در این محدوده تردد کنند.

خودروهای قرمز شامل خودروهایی می‌شوند که به سن فرسودگی رسیده، کاربراتوری هستند و توان اخذ معاینه فنی را ندارند که این دسته از خودروها امکان فعالیت در تهران را ندارند. در عین حال خودروهای زرد شامل خودروهایی است که به سن فرسودگی نزدیک هستند و استاندارد آنها پایین‌تر از یورو2 است که با این توصیف برای تردد در محدوده طرح و دریافت طرح ترافیک با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهند بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: