کد خبر: ۸۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 09
شفا آنلاین>اجتماعی> دیرینه شناسان در کاووش های خود در میشیگان ایالات متحده آمریکا موفق به کشف بقایای فسیل شده یک ماموت 15 هزار ساله شده اند که توسط انسان های اولیه شکار و پس از مصرف بخشی از گوشت آن ، در این محل رها شده بود .
به گزارش شفا آنلاین،تیمی از پژوهشگران دانشگاه میشیگان University of Michigan در کاووش های اخیر خود در یک مزرعه کشاورزی در جنوب میشیگان ؛ موفق به کشف بقایایی از جمجمه و فسیل یک ماموت غول پیکر شدند که بین 11 هزار و 700 تا 15 هزار سال پیش زندگی می کرده است .

در این مطالعات ، پژوهشگران موفق به کشف و شناسائی جمجمه ، عاج ؛ تعدادی از مهره های ستون فقرات و بخش هائی از استخوان لگن و شانه این ماموت شدند که در کنار قطعاتی از ابزارهای سنگی که جهت قطعه قطعه کردن گوشت کاربرد داشت ، قرار داشتند . در کنار این موارد ، سه قطعه سنگ بزرگ به ابعاد یک توپ بسکتبال نیز به دست آمد که احتمالا برای بستن بقایا این ماموت جهت انداختن در عمق آب دریاچه ، کاربرد داشته است . شواهد نشان می دهد که این ماموت توسط انسان های باستان شکار و گوشت وی خورده شده است .

در همین زمینه دنیل فیشر Daniel Fisher دیرین شناس آمریکائی اعلام کرد : " ما فکر می کنیم که این ماموت توسط انسان های اولیه کشته شده و سپس از گوشت وی مصرف کرده اند و این انسان ها  مابقی این گوشت ها را در این محل برای مصرف بعدی خود انبار کرده اند .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: