کد خبر: ۸۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 05
عضو هیات امنای تامین اجتماعی:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>بیمه>عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: ردیف مشخصی برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی باید در بودجه سنواتی کشور پیش بینی و هر سال، بخشی از این مطالبات پرداخت شود.
به گزارش شفا آنلاین : اولیا علی بیگی  این اظهارات را در حالی بیان کرد که در زمان حاضر مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت به بیش از 93 هزار میلیارد تومان رسیده است.
عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر دولت ها در گذشته به این دیون توجه می کردند، امروز شاهد این حجم از بدهی انباشته نبودیم و دولت باید راهکاری طراحی کند که این دیون به موقع پرداخت شود که در این رابطه بایستی در بودجه سالانه دولت و همچنین برنامه ششم توسعه بیش بینی لازم انجام شود.
وی تاکید کرد: تامین اجتماعی،سازمانی بیمه گر است و بر اساس درآمد و هزینه عمل می کند، واگذار کردن شرکت های سود آور به این سازمان و همچنین پرداخت دیون دولت می تواند منابع این سازمان را تقویت کند و در نتیجه آن خدمات سازمان نیز ارتقا یابد و شاهد رضایتمندی بیشتر جامعه هدف از خدمات این سازمان باشیم.
این عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: این سازمان وظیفه ایجاد امنیت اجتماعی برای بیمه شدگان و بازنشستگان را بر عهده دارد و کارگرانی که 30 سال حق بیمه به این سازمان پرداخت کرده و به مرحله بازنشستگی رسیده اند باید از خدمات مناسبی برخوردار باشند.
رییس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور افزود: برای فراهم شدن امنیت روانی کارگران و بازنشستگان باید تلاش کنیم که سازمان تامین اجتماعی بتواند خدمات مناسبی برای کارگران و بازنشستگان فراهم کند و این مساله باید در همه برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: در دولت های گذشته تعدادی از بنگاه های اقتصادی و سهام دولتی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است که اگر چه تعدادی از آن ها سودده نبوده اند اما تعدادی بنگاه سودآور نیز به این سازمان واگذار شده است که در زمان حاضر زمزمه هایی مبنی بر پس گرفتن تعدادی از این شرکت ها مطرح شده است.
علی بیگی ادامه داد: انتظار داریم ، این موضوع مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گیرد و به ویژه در رابطه با پالایشگاه لاوان و پالایشگاه ستاره خلیج فارس این موضوع باید به صورت جدی پیگیری شود.

**تکالیف بدون پشتوانه مالی ، مشکل دیگر تامین اجتماعی
علی بیگی تکالیف بدون پشتوانه مالی را از دیگر مشکلات سازمان تامین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: قوانین متعددی طی سنوات گذشته از طرف دولت و مجلس به این سازمان تحمیل می شود و در سال های گذشته شاهد تحمیل این تکالیف بوده ایم.
به گفته علی بیگی، اختصاص سهم بیمه شدگان تامین اجتماعی از منابع درمان کشور از دیگر مسایل بسیار مهم برای جامعه کارگری و بازنشستگان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: بیمه شدگان و کارگران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی جزئی از این ملت به شمار می آیند و وزارت بهداشت باید سهم کارگران از سرانه درمان را پرداخت کند.
در زمان حاضر بیش از 40 میلیون تن تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: