کد خبر: ۸۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 04
شفاآنلاین :در راستای سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب همایش جوان و ازدواج سالم با حضور دكتر شادنوش رئيس دانشگاه، مهندس وكيلي استاندار، حجت الاسلام و المسلمين باراني معاون دفتر نهاد رهبري، دكتر مطلق مدير كل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، دكتر اسلامي معاون فني و رئيس اداره سلامت جمعيت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، دكتر اردلان و هيئت رئيسه دانشگاه، جمعي از مديران، كاركنان و دانشجويان در سالن رازي دانشكده دندانپزشكي برگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین ،دكتر شادنوش رئيس دانشگاه در اين مراسم ضمن بیان اهمیت ترویج ازدواج سالم در جوانان به سیاستهای ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص موضوع جمعیت اشاره نموده و اظهار داشت: ترویج ازدواج سالم در بین جوانان حرکتی است که در راستای اجرای این سیاستها صورت میگیرد.


وی افزود: ارتقای شاخصهای سلامتی در جوانان، ایجاد تفکر مثبت نسبت به مقوله ازدواج در بین جوانان، ارتقای مهارتهای ارتباطی و اجتماعی جوانان و رفع موانع ازدواج از مهمترین اهداف برنامه ترویج ازدواج سالم در بین جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمين باراني معاون دفتر نهاد رهبري در دانشگاه با اشاره به آیات قرآن کریم، احادیث و روایت‌های ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در خصوص اهميت ازدواج، ملاك هاي همسر گزيني و آثار و بركات ازدواج گفت: بالا رفتن سن ازدواج، میتواند آثار منفی در جامعه به دنبال داشته باشد.

مهندس وكيلي استاندار سمنان در سخنان خود ابراز امیدواری نمود که با برگزاری این گونه همایش ها به صورت مستمر بتوانیم آمادگی های لازم را برای ازدواج سالم گروه های هدف  و تغییر نگرش مثبت به امر ازدواج در جوانان فراهم نماییم.

دكتر اسلامي معاون فني و رئيس اداره سلامت باروري دفتر جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي نيز اولویت‌های دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: ازدواج از جوانب مختلف باعث ارتقاء سلامت افراد مي شود.

وي افزود: نگاه سلامت ديگر نگاه سلامت جسم نيست، سلامت جسمي، روحي، معنوي، رواني و اجتماعي است كه ابعاد مختلفي از سلامت هستند.

دکتر مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت طی سخنان خود، بحث سلامت ازدواج را از تمامی ابعاد آن بسیار مهمتر عنوان نمود که نقش بسزایی در امید به زندگی یک فرد و پایداری خانواده ها دارد.

وی با اشاره به تاثیر ازدواج بر سلامت افراد، گفت: افرادی که ازدواج سالم و مناسب دارند از طول عمر بیشتری برخوردارند، سلامت روان بهتری دارند، از نظر جسمانی سالمترند، احساس امنیت بیشتری می کنند، شادترند، رشد عاطفی و افزایش حس مسئولیت دارند و به لحاظ تجربه همسر، پدر و مادر شدن به نوعی کمال شخصیت خواهند رسید.

در این همایش در خصوص مباحثی تحت عنوان راههاي شناخت زوجين قبل از ازدواج، و نقش مشاوره در ازدواج توسط دکتر ستوده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان ، مطالبي ارايه شد.

دراين مراسم به رسم يابود بود هدايايي به زوج هاي دانشجو اهداء شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: