کد خبر: ۸۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 05
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود دریافتند ، تغییرات متابولیک چشمگیری در دوران بارداری زنان ایجاد می شود که نیاز آن ها را به پرخوری از بین می برد به طوری که بدن آن ها به حفظ انرژی اضافی به صورت چربی پرداخته و کالری بیشتری از مواد غذایی استخراج می کنند.
به گزارش شفا آنلاین، بدن زنان در طول دوران بارداری قادر به کسب انرژی اضافه  از مواد غذایی مصرفی روزانه  بوده و کالری اضافی مورد نیاز خود را از این مواد استخراج می کنند به همین دلیل بر خلاف باورهای هامیانه ؛  این گروه از زنان  نیازی به پر خوری ندارند در حالی که بسیاری از این زنان بر این باور هستند که باید برای تامین انرژی دو نفر غذا مصرف کنند .

تونی اوسالیوان (Tony O'Sullivan) از پژوهشگران دانشگاه نیو ساوت ولز (University of New South Wales) که سرپرست این تیم پژوهشی استرالیایی را برعهده داشته در این رابطه اظهار داشت: « این نتایج و یافته های به دست آمده نشان می دهد که توصیه های تغذیه ای برای زنان باردار باید دوباره ارزیابی شود. »

طبق این تحقیقات  ، برای تغذیه درست مادران باردار نیاز به یک رژیم غذایی متعادل است و پیشنهاد می شود تا توصیه خوردن بیشتر در مورد مادران باردار ارزیابی مجدد شود .

قابل توجه است که در این پژوهش ها، محققان با کمک سنسورهای متحرک ؛ عوامل متعددی از جمله افزایش وزن ، میزان انرژی مصرفی و جذب غذای بیست و شش زن باردار را مورد بررسی قرار دادند . این زنان باردار در طول دوران بارداری خود به طور متوسط 10 کیلو و 800 گرم افزایش وزن داشته اند و به طور عمده هفت کیلوگرم از توده چربی بدنشان در سه ماهه اول و دوم بارداری انباشته شده است . این تجمع چربی در زنان شرکت کننده بدون مصرف مواد غذایی اضافی بوده اگر چه انرژی مورد نیاز روزانه اشان هشت درصد افزایش پیدا کرده است .

این مطالعات و یافته های آن نشان می دهد که در دوران بارداری تغییرات متابولیک چشمگیری در زنان باردار ایجاد می شود که سبب حفظ انرژی اضافی به صورت چربی شده و کالری بیشتری از مواد غذایی استخراج می شود .   

علاوه بر موارد فوق ، این تحقیقات مشخص می سازد که چربی ذخیره شده در بدن زنان باردار از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که در طول دوره بارداری برای رشد جنین و همچنین پس از تولد در دوران شیردهی ، به خصوص در شش ماه اول پس از زایمان ، بسیار کمک کننده است . 

لازم به ذکر است که افزایش وزن ایجاد شده در دوران بارداری احتمال ابتلا به بیماری های دیابت و پری - اکلامپسیا Pre-eclampsia (ازعوارض دوران بارداری و یک اختلال چندارگانی است که باعث عوارض جنینی و مادری می‌ شود )  را بالا می برد و منجر به افزایش بیماری های قلبی در فرزندان آنان می شود . 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: