کد خبر: ۷۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 01
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان نوسازی کشور از افزایش بی‌سابقه اعتبارات برای تجهیز و استانداری مدارس خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  در خصوص تخصیص اعتبارات برای نوسازی و بازسازی مدارس کشور گفت: در سالهای اخیر 20 درصد مدارس کشور به طور کامل خیر ساز هستند و تمامی هزینه‌ ساخت و تجهیز مدارس به عهده خیرین می‌باشند و برخی از مدارس هم مشارکتی احداث می‌شوند، یعنی دولت و خیرین به طور مشترک فعالیت می کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب 98 هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است.

رئیسی با بیان اینکه اعتبارات مناسبی برای تجهیز مدارس در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امسال در تجهیز مدارس از منابع اعتبار ملی، 100 میلیارد تومان بودجه ، اختصاص داده شده است که این مسئله تاکنون بی‌سابقه بوده است.

رئیس سازمان نوسازی کشور ادامه داد: علی رغم محدودیت منابع از 100 میلیارد تومان اعتبار موجود 70 میلیارد تومان برای جایگزینی تجهیزات فرسوده و 30 میلیارد تومان برای تجهیزات مدارسی که از محل اعتبار ملی درحال ساخت است، درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد مذکور، در استان‌ها هم از اعتبارات استانی بخشی صرف تجهیز مدارس می‌شود، در واقع سال جدید،‌برای تجهیز مدارس ، سالی استثنایی است.

آمادگی دولت برای ایجاد کلاس درس در کل کشور
رئیسی در خصوص ایجاد کلاس درس در مناطق عشایری گفت: در هر جای کشور که امکان وجود کلاس درسی باشد و تقاضا برای آن وجود داشته باشد، آمادگی کامل برای ساخت مدرسه و کلاس درس را داریم و خدمات وسیع دولت گواه ،‌این ادعاست.

وی در ادامه افزود: اعتبارات بیش از دو هزار میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل مدارس و استانداری آن در نظر گرفته شده است.

رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: در مناطق عشایری تامین تک کلاس درس به راحتی امکان پذیر است و تنها کافی است اعلام نیاز انجام شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: