کد خبر: ۷۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 01
شفا آنلاین>اجتماعی>610 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت در کشور داریم که 90 سازمان آن در سطح کشوری فعالیت می‌کنند و ۷۰ درصد خانواده‌ها برای اهدای عضو رضایت دارند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایازی قائم مقام وزیر بهداشت در مراسم جشن نفس که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد ضمن خیر مقدم به مهمانان و خانواده‌های محترم اهداءکنندگان و گیرندگان عضو حامل یک پیغام از وزیر بهداشت بود.

ایازی در ادامه گفت: با توجه به اینکه مقام وزارت بهداشت در کشور عربستان جهت رسیدگی به امور مصدومان ،‌مجروحان و جان‌باختگان حادثه منا و انتقال هرچه سریعتر اجساد 464 نفر از زائران خانه خدا نتوانستند در این جمع حضور یابند.

وی ادامه داد: ما با توجه به اینکه در حوزه بهداشتی و درمانی نیاز به حضور و مشارکت مردمی داریم برای حل مسائل زمینه‌ای را در وزارت بهداشت فراهم کرده‌ایم تا مشارکت بیشتر مردم را داشته باشیم.بر همین اساس تعداد 610 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت در کشور ما به ثبت رسیده است و به فعالیت مشغول هستند که تعداد 90 سازمان مردم نهاد در سطح کشوری ایفای نقش می کنند و اعتقاد داریم که بایستی تعداد این انجمن ها و سازمان های مردم نهاد بیشتر از قبل شود تا مردم بتوانند مشارکت بیشتری داشته باشند.

ایازی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از خانواده‌های اهدا کننده عضو گفت: ما طبق آماری که در دست داریم میزان رضایتمندی خانواده‌های اهدا کننده عضو در سال 1383 فقط 5 درصد بوده است اما این رقم با مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی‌هایی که توسط رسانه ملی ، خبرنگاران ، خبرگزاری‌ها، سازمانهای مردم نهاد، هنرمندان و ورزشکاران انجام شده است در سال 94 به 70 درصد رسیده است و امیدواریم این رقم سال به سال افزایش یافته و شاهد حضور و مشارکت  مردم در این امر خیر و خداپسندانه باشیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم اولا بیماری نداشته باشیم که نیاز به پیوند اعضا داشته باشد ، ثانیا اگر هم نیاز به پیوند داشت دغدغه ای برای پیوند نداشته باشد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: