کد خبر: ۷۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 08
شفاآنلاین>اجتماعی>سازمان فضائی روسیه با همکاری سازمان فضائی ناسا از ایالات متحده آمریکا در حال از سر گیری همکاری مشترک در قالب پروژه ای هستند که هدف اصلی آن اکتشاف زهره است . این گفتگو ها از سال گذشته به حالت تعلیق در آمده بود .
به گزارش شفا آنلاین،تیمی مشترک از پژوهشگران و دانشمندان حوزه علوم فضائی ایالات متحده امریکا و روسیه در حال انجام مذاکرات و بررسی های لازم جهت مطالعه چگونگی اجرای پروژه سفر به سیاره زهره هستند .

لازم به توضیح است که این مذاکرات در سال گذشته  در جریان بود که به دلیل وضع برخی تحریم ها بر علیه روسیه این گفتگوها متوقف شده و اخیرا پس از وقفه ای یکساله از سر گرفته شده است . در همین راستا یکی از مقامات عالیرتبه آژانس فضائی روسیه ضمن تائید موضوع فوق افزود : " دور جدید مذاکرات به صورت رسمی از هفته آینده آغاز می شود . "

گفتنی است پیش از این لو زلنی Lev Zeleny مدیر موسسه پژوهش های فضائی روسیه در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود  : " ما قرار بود یکسال پیش این گفتگو ها را به پایان ببریم اما مسایل سیاسی و وضع تحریم ها بر علیه روسیه سبب متوقف شدن این مذاکرات شد . احتمالا این ماموریت در سال 2025 اجرائی شده و وارد فاز عملیاتی شود . "

وی در ادامه سخنان خود افزود : " هیاتی از پزوهشگران و مقامات ناسا نیز به این گفتگو ها ملحق خواهند شد . "

در خاتمه لازم به تویح است که این پروزه با نام پروژه ونرا – دی Venera-D معرفی شده است که ونرا در زبان روسی به معنی ونوس یا همان سیاره زهره بوده و حرف دی نیز نمایانگر عبارت Dolgozhivuschaya است که در زبان روسی به معنی دراز مدت است . گفتنی است این پروژه ؛ نخستین پروژه اکتشافی سیاره زهره است که روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به اجرا خواهد گذاشت .سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: