کد خبر: ۷۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 28
شفا آنلاین>سلامت>مسئول دبیرخانه شورای سالمندان گفت: در ایران براساس آخرین آمار سالمندان زن 21 و سالمندان مرد 5.8 درصد هستند و این امر که تنهایی زنان را به دنبال خواهد داشت، یک چالش محسوب می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، فرید براتی مسئول دبیرخانه شورای سالمندان در سومین نشست روز جهانی سالمند اظهار کرد: به طور کلی یکی از اصلی‌ترین مواردی که به عنوان مشکلات اجتماعی سالمندان مطرح می‌شود موضوع نقش‌های اجتماعی و تغییر این نقش‌ها در سنین سالمندی است.

وی افزود: یکی از چالش‌های مهم دوران سالمندی، بازنشستگی و مشکلات پیش روی بازنشستگان است که در کشور ما سن بازنشستگی در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار پایین است.

براتی در رابطه با تنهایی و فقر در سالمندان تصریح کرد: مشکل تنهایی و فقر در سالمندان بسیار جدی است و 30 درصد سالمندان در کشور فقیر هستند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر یک میلیون و 800 هزار سالمند از هیچ حمایتی در جامعه برخودار نیستند و شایع‌ترین نوع سالمندآزاری در کشور ما، سالمندآزاری مالی به منظور تصاحب اموال آن‌هاست.

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان در رابطه با تفاوت‌های جنسیتی سالمندان گفت: در کشور، در سال 90 به ازای هر 100 زن، 99 مرد سالمند داشتیم و این در حالی است که پیش از آن به ازای هر 100 زن، 109 مرد سالمند در جامعه وجود داشت.

وی در این زمینه افزود: سالمندی یک چالش محسوب می‌شود که ثمره این چالش، تنهایی و انزوا در زنان سالمند و بروز بیماری‌های افسردگی در آن‌هاست.

براتی در پایان بیان کرد: طبق آخرین آمار زنان سالمند 21 درصد و مردان سالمند 5.8 درصد بوده که این امر تمایل فرزندان آن‌ها را به سپردن مادران به مراکز سالمندی نشان می‌دهد و این در حالی است که از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار سالمند در کشور تنها 0.34 به این مراکز سپرده می‌شوند که آمار بسیار پایینی است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: