کد خبر: ۷۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: معلمان به هیچ وجه وارد مسائل جناحی و سیاسی نشوند .

به گزارش شفا آنلاین،  دکتر حسن قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در آیین بازگشایی سال تحصیلی 94-95 در دبیرستان شاهد فردوسی گفت :معلمان نباید وارد مسائل سیاسی و جناحی شوند ، اگر چه معلمان ساحت شان پاک تر از این است اما برخی جریانات سیاسی هستند که ممکن است اذهان معلمان را منحرف کنند و معلمان باید تنها تلاش شان تربیت نسل آینده کشور باشد.


وی تاکید کرد: معلمان تربیت کننده نسل آینده ساز کشور هستند و باید تمام همت و تلاش خود را در این عرصه به کار گیرند.

وی اظهارکرد :جهل و نادانی مهمترین عامل مشکلات بشر امروز است و این مشکلات به واسطه ناآگاهی و جهل رقم می خورد و تنها راه مبارزه با همه این مشکلات توسعه علم آموزشی و فراگیری دانش است.

دکتر قاضی زاده هاشمی خطاب به دانش آموزان گفت : باید قدر این دوران را بدانید زیرا دوران دانش آموزی بهترین دوران طول عمر انسان است که می تواند بهترین بهره برداری را در آن داشته باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در شرایط امروز که شاهد فعالیت گروه های تکفیری از جمله طالبان و داعش هستیم مهمترین بزرگترین دلیل آن جهل است و دانش آموزان باید دانش را سر لوحه همه امور زندگی شان قرار دهند .

دکتر قاضی زاده هاشمی که خود دانش آموز دبیرستان فردوسی بوده با بیان اینکه دانش آموزان این مدرسه هر روز به امام رضا(ع) سلام می دهند، افزود: مسجد امام حسن(ع) که محل فعالیت رهبر معظم انقلاب بوده است نیز در 500 متری این مدرسه می باشد و این اتفاق خوب و فرصتی برای دانش آموزان آن است.

وی بیان کرد : اینترنت و فضاهای مجازی که در جامعه گسترش یافته به هیچ وجه متناسب با ارتقای تحصیلی و رشد دانش آموزان نیست.

دکتر قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: موبایل و فضاهای مجازی امروزه موجب زمینه سازی افزایش و توسعه آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها وظیفه دانش آموزان را درس خواندن دانست و گفت: دانش آموزان باید شهدا و رفتار و اخلاق آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند و ضمن ارج نهادن به مقام آنان در جهت تحقق آرمانهای شهدا تلاش کنند.

زنگ بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 94-95 با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مسوولان استانی در دبیرستان فردوسی مشهد محل تحصیل وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نواخته شد.

در این مراسم به صورت نمادین زنگ مدرسه برای ساحت های اعتقادی و عبادی، اجتماعی و سیاسی، علمی و فناورانه، اقتصادی و حرفه ای، زیباشناختی و هنری و زیستی و بدنی زده شد.

استاندار خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش ، رییس دانشگاه فردوسی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر مسوولان استانی و کشوری برگزار و پیام وزیر آموزش و پرورش نیز قرائت شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: