کد خبر: ۷۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وظیفه طبیعی دانشجویان کسب دانش و مهارت است.

به گزارش شفا آنلاین،  دکتر سیدحسن هاشمی روز چهارشنبه در همایش میثاق مهر ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاههای خراسان رضوی و مشهد که در بست شیخ حرعاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: تنها با دانش و مهارت است که می توان زندگی ساخت و همین دو امر است که موجبات افتخار را برای افراد فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: در دنیای امروز قدرت از آن کسانی نیست که زرادخانه و منابع غنی زیرزمینی دارند، بلکه قدرت کشورها در دانش و مهارت است.

او گفت: شاید روزی افتخار می کردیم که کشورمان منابع گسترده، نفت و گاز در اختیار دارد، اما امروز یک گرم دارو بیش از 300 بشکه نفت ارزش دارد که از همین منابع به دست می آید.
به گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،کسانی ، در دنیا آقایی و امیری می کنند که دانش و مهارت بیشتری دارند .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه بیان کرد: دانش بدون چاشنی اخلاق تقریبا هیچ ارزشی ندارد و کسانی که عالم ترند فروتن تر نیز هستند.

دکتر هاشمی با یادآوری خاطره ای افزود: سه هفته پیش جایزه یک مهندس ایرانی الاصل علوم پزشکی را که مقیم آمریکا است را تحویلش دادم که یک هزار و 300 مقاله، یک هزار اختراع و تاسیس 300 شرکت دانش بنیان را در کارنامه اش داشت.

وی ادامه داد: این دانشمند بسیار فروتن، شایسته و مهربان بوده و رفتارش نمونه ای از همراهی عمل و اخلاق بود.
وی با بیان اینکه وظیفه شما دانشجویان درس خواندن است و بقیه امور را واگذار کنید، گفت: زیرا که این مملکت صاحب دارد و صاحبش نیز امام زمان (عج) و پس از ایشان رهبری فرزانه،رییس جمهور، مجلس و قوه قضاییه است که کارها را انجام میدهند و خیلی نیاز نیست که دانشجویان در همه حوزه ها اظهار نظر کنند.

وی در ادامه اظهارکرد: ایرانیان منشا علم و فناوری و دانش در کشورهای اسلامی و ایران قدیم بوده اند و دانشمندان شهیری چون ابوریحان بیرونی، ابن سینا و رازی در شرق ظهور کردند و دستاوردهای آنان به غرب و دنیا رفته اما شاهان بی کفایت همه این دستاوردها را از دست دادند.

او افزود: تنها در جمهوری اسلامی ایران از جمله دفاع مقدس بود که ایرانیان با باور دینی، اعتقاد به خدا و تبعیت از رهبری ایستادگی کردند و از این دستاوردها را محافظت کردند.

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در بخشی از سخنانش دانشجویان را به اعتماد به خدا، اعتماد به نفس و انجام خالصانه تکالیف دینی دعوت کرد و گفت: شما از نسلی هستید که کارهای خیلی بزرگی کرده اید و شما نیز اگر بخواهید هر کاری را می توانید انجام دهید.

او در پایان گفت: دانشگاه تنها محل آموختن دانش نیست و باید با استفاده از فرصت ها و شرکت در فعالیت های فوق برنامه شخصیت دانشجو از تک بعدی بودن خارج شود.

همایش معنوی میثاق مهر چندین سال است که با شرکت دانشجویان جدیدالورود دانشگاه های مشهد و خراسان رضوی با حضور مقامات کشوری همزمان با اول مهر در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: