کد خبر: ۷۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 20
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه >غذاهايي که روي آنها برچسب «ارگانيک» زده شده است، بايد استانداردهاي تعيين‌شده را رعايت کرده باشند، و مهم‌ترين شرط اين است که بدون استفاده از مواد شيميايي يا آفت‌کش‌ها، کشت شده باشند.
به گزارش شفا آنلاین، کشاورزان بايد از مواد طبيعي براي کنترل حشرات و علف‌هاي هرز استفاده کنند. فقط کودهاي طبيعي مانند کمپوست به کار مي‌روند. پس از برداشت محصول، مواد غذايي ارگانيک را نمي‌توان با مواد نگهدارنده مانند واکس آغشته کرد. اصطلاح ارگانيک همچنين مواد غذايي را که به‌وسيله دانشمندان دستکاري شده‌اند، مانند هندوانه بي‌تخمه را کنار مي‌گذارد.

درباره محصولات حيواني و گوشت ارگانيک، دام‌ها بايد در محيطي طبيعي پرورش داده شوند. اين امر به معناي آن است که کشاورزان به حيوانات غذاي ارگانيک، طويله تميز و امکان دسترسي به فضاي آزاد را مي‌دهند. براي پرورش اين حيوانات هورمون رشد يا آنتي‌بيوتيک‌ها که اغلب براي دام‌هاي غيرارگانيک استفاده مي‌شود، به‌کاربرده نمي‌شود. با اينکه غذاهاي ارگانيک را گاهي سالم‌تر توصيف مي‌کنند، اين غذا معمولا گران‌قيمت‌تر هستند. بنابراين، آيا واقعا پرداخت اين هزينه اضافي ارزشش را دارد؟ براي تصميم‌گيري در اين مورد به اين نکات توجه کنيد:

v بسياري از غذاهاي ارگانيک داراي ارزش تغذيه‌اي همسان با مشابه‌هاي غيرارگانيک‌شان هستند. اما، برخي از توليدکنندگان غذاهاي ارگانيک ممکن است محصولاتي را توليد کنند که مغذي‌تر باشند که صرفا به خاطر شيوه کشت و کار آنها است.

v غذاهاي ارگانيک داراي مواد افزودني نيستند، و ممکن است به‌طور محلي توليد شده باشند، و طعم تازه‌تري دارند. اما در مقابل، مواد غذايي ارگانيک ممکن است سريع‌تر هم فاسد شوند.

v شيوه توليد غذاهاي ارگانيک طوري طراحي شده است که به اصطلاح «دوستدار محيط‌زيست» باشند.HealthDay


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: