کد خبر: ۷۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 20
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد
شفاآنلاین:تغذیه>بهداشت>معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه ۲ میلیون نفر در دنیا به دلیل آلودگی مواد غذایی فوت می‌شوند که تعدادی از این آمار نیز در ایران وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین : علی‌اکبر سیاری در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان تهران، اظهار داشت: سلامتی برخورداری از رفاه جسمی، روانی و اجتماعی به شمار می‌رود و عواملی که سلامتی را به خطر می‌اندازد 50 درصد آن اجتماعی، 15 درصد محیط زیست، 10 درصد مربوط به مسائل ژنتیکی و 25 درصد پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی یکی از ارکان اصلی نظام به شمار می‌رود، افزود: صداقت و راستگویی، امانتداری و وفای به عهد اعتماد اجتماعی را ایجاد می‌کند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد:‌ در حوزه بهداشت موضوع اجتماعی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که که مورد توجه ما قرار داشته و تلاش کرده‌ایم که اعتماد اجتماعی را خدشه‌دار نکنیم.

سیاری بیان داشت: در برنامه‌های خود از طریق طرح تحول سلامت نیز تلاش شده از همه امکانات جهت ارتقای بهداشت در کشور استفاده شود.

وی در مورد شبکه بهداشتی اظهار داشت: این مسئله شامل 4 اصل عدالت، مشارکت مردم، همکاری بین بخشی و استفاده از تکنولوژی ارزان و مناسب است و زمانی می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتر دست یابیم که همه این دستگاه‌ها اعم از جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیاست، قضاوت و امنیت دست‌اندرکاران آن با هم همکاری داشته باشند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید بتوانیم با حداقل پول از نیروی انسانی مناسب بهره‌مند شویم در طرح تحول یک اصل وجود دارد و آن انجام کارها از طریقی که بار دولت را زیاد نکنیم، است و در واقع خرید خدمت بهتر است از بخش خصوصی باشد.

سیاری گفت:‌ تاکنون 7 برنامه در حوزه بهداشت تدوین شده و 8 پروژه نیز داشته‌ایم تا ارائه خدمات حوزه بهداشت وزارت بهداشت افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه 21 سال است معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستم، گفت:‌ به نظرم طی سال‌های اخیر سرمایه‌ اجتماعی کشور از بین رفت باید این موضوع را درست کنیم تا به توانایی‌ها دست یابیم و اگر می‌خواهیم سرمایه اجتماعی داشته باشیم باید خدمات ارزان، مناسب و همکاری بین بخشی داشته باشیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سالانه 2 میلیون نفر در دنیا به دلیل آلودگی مواد غذایی فوت می‌شوند، عنوان داشت:‌ در ایران نیز تعدادی از مرگ و میر به همین علت بوده و در واقع بیشترین علت مرگ و میر ناشی از آلودگی مواد غذایی ابتلا شدن به اسهال است. همچنین این مسئله می‌تواند سبب ابتلا انواع سرطان‌ها در افراد شود.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: