کد خبر: ۷۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 17
شفا آنلاین>طب سنتی>پدر طب سنتی ایران گفت: تنها یک درصد از بیمارانی که در طول سال به مطب دکترها مراجعه می کنند ناشی از گرم شدن مزاج است و 99 درصد از بیماری ها ناشی از طغیان بلغم و سردی است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر حسین خیر اندیش در حاشیه برگزاری جشنواره ملی نعنا در باغ فین کاشان اظهار داشت: نعنا یکی از غذاهای اصلی به عنوان داروی اورژانسی برای پیشگیری و درمان بیماری های مزمن، اعصاب و گوارش مطرح است.


وی افزود: نعنا از بین برنده میکروب و جلوگیری کننده از بیماری های اخلاقی است که جوامع مذهبی از آن رنج می برند.

وی تاکید کرد: این گیاه دارویی گرم، کنترل کننده تن انسان و بیماری های ناشی از عدم کنترل و تعادل چهار ماده اصلی بدن شامل سودا، صفرا، بلغم و دم است که افزایش یا کاهش هریک از این چها رعنصر در بدن عامل بیماری جسمی و روحی است.


وی افزایش بلغم را عامل سرکشی و طغیانگری دانست و گفت: با طغیان بلغم بدن سرد و در نتیجه باعث بیماری حتی در انسان های گرم مزاج می شود.

به گفته این پزشک طب سنتی فقط یک درصد از بیمارانی که در طول سال به مطب مراجعه می کنند از بیماران با مزاج گرم و بقیه همه از مزاج سرد هستند.

وی مصرف خوراک گرم را بهترین کنترل کننده سردی دانست و گفت: طبقه بندی و منشا بروز بیماری های سرد در معده و دستگاه گوارش است.

خیراندیش افزود: عدم توجه افراد به نحوه مصرف غذا و زمان مناسب آن و موافق فصل، جنس و حال آنها باعث سردی گوارش و در نتیجه ایجاد خلط، سردی کبد، خون و عضلات و بروز بیماری های تن و روان می شود که ساده ترین آن سستی، کرختی و بی حالی و پیچیده ترین آن روماتیسم است.

دومین جشنواره ملی نعنا با هدف معرفی کاشان به عنوان یکی از مراکز مهم کشت نعنا از بیست و پنجم تا بیست و هفتم شهریورماه در این شهرستان برگزار است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: