کد خبر: ۷۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 16
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: زائران ایرانی مراقب خطر ابتلا به گرما زدگی باشند و با رعایت توصیه‌های پزشکی از آن پیشگیری کنند.
به گزارش شفا آنلاین،سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر  با اشاره به علائم گرمازدگی و پیشگیری از آن اظهار کرد: هرچه از گرمازدگی فرد بگذرد و زمان بیشتری را در معرض نور آفتاب باشد علائم تشدیدتر خواهد شد که شروع این علائم با احساس تشنگی، افزایش ضربان قلب، سردرد، تعریق زیاد و در نهایت اختلال درشناسایی افراد نسبت به زمان، مکان و حواس همراه است.

وی با اشاره به توصیه‌های پزشکی برای جلوگیری از گرما زدگی تصریح کرد: استفاده از سایه در حین انجام زیارت، قرار نگرفتن در نور مستقیم خورشید در ساعات گرم، استفاده از نوشیدنی‌های خنک، استفاده از کلاه و چتر، مصرف زیاد از مایعات از جمله توصیه‌های پزشکی است که زائران با رعایت و انجام آن از گرما زدگی مصون می‌مانند.

مرعشی افزود: اگر علائم گرمازدگی در فرد ظاهر شد با مراجعه به پزشک، برای درمان اقدام کنند و پزشک معالج نیز طبق دستورالعمل‌های مربوط، درمان ظاهری را شروع می‌کند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه گرما زدگی در سال جاری نسبت به سال گذشته شیوع بیشتری داشته، گفت: بدلیل گرمای بیش از اندازه و وجود زائران مسن شیوع گرمازدگی بیش از سال گذشته بوده است و افراد مسن نیز بدلیل آسیب‌ پذیر بودن باید به توصیه‌های پزشکی توجه بیشتری داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: