کد خبر: ۷۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 16
ستاری:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:ایران با تغییر فرهنگ نفتی می تواند بزرگترین کشور منطقه در حوزه اقتصاد دانش بنیان باشد.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر سورنا ستاری امروز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار اولین گردهمایی مدیران 443 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت، افزود:ما در کشور معادن بسیاری داریم اما هیچ وقت به چهارونیم میلیون دانشجو و 32 میلیون نیروی انسانی بین 20 تا 40 سال توجه نکرده ایم؛ آنچه سرمایه این کشور است نفت نیست بلکه دانش و نیروی انسانی است.
وی با بیان اینکه دانش و تفکر در اقتصاد دانش بنیان همواره مطرح است،گفت:اگر ما جوانان را در اقتصاد دانش بنیان سرمایه ندانیم شاهد اتفاقاتی مثل مهاجرت خواهیم بود.
ستاری با اشاره به اینکه چه طور دیگر کشورها،جوانان و نخبه های ما را می بینند و از آنها استفاده می کنند اما خود ما آنها را نمی بینیم، افزود: نیروی انسانی هر کشورپایه اقتصاد دانش بنیان آن است.
ستاری افزود:توسعه شرکت های دانش بنیان در دولت کنونی اولویت اول کشور بوده و خوشبختانه تا کنون توانسته در این امر گام های موثری بردارد.
وی گفت: اقتصاد نفتی بیش از 150 سال است که بر کشور حاکم است؛ این تفکر باید در کشور از بین برود و تفکرات جدید جایگزین آن شود.
ستاری با اشاره به اینکه اکنون حدود 50 درصد شرکت های دانش بنیان در کشور در حوزه سلامت فعال هستند، افزود: بازار سلامت بازاری است که در آن از فناوری بالا استفاده می شود؛ ما برای ورود در بسیاری از علوم جدید مثل بایو،نانو و ژنتیک نیازمند این هستیم که دانشکده های مهندسی و علوم پزشکی با هم تعامل داشته باشند، زیرا این علوم نه مهندسی هستند و نه پزشکی.
ستاری افزود:مادر حوزه فرهنگ سازی دانش بنیان در کشور با مشکلاتی رو به رو هستیم؛ فرهنگ نفتی در زندگی روزمره ما رسوخ کرده و
این فرهنگ حتی در سیستم بانکی و اقتصادی ما نیز به وفور قابل لمس است.
ستاری یادآورشد:اکنون شرکت های دانش بنیان بسیاری توسط استادان دانشگاه های مختلف فعال شده است؛ما می توانیم با توسعه این شرکت ها در تولید ناخالص داخلی کشورتاثیرگذار باشیم.
اولین گردهمایی مدیران 443 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت امروز چهارشنبه (25 شهریور ) با حضور رییس جمهوری، وزرای بهداشت، علوم ،معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، رییس دفتر رییس جمهوری و معاونان وزرا در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: