کد خبر: ۷۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 14
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور: با توجه به افزایش دوباره رقم بدهی ها احتمالا باید برخوردی جدی تر جای تعامل‌های فعلی را بگیرد

به گزارش شفا آنلاین،موضوع بدهکاری ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور موجب شده است که این روزها از گروکشی شرکت فرودگاه‌ها از ایرلاین‌های بدهکار سخن گفته شود، موضوعی که مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها آن را انکار می‌کند هرچند معتقد است که با توجه به افزایش دوباره رقم بدهی‌ها احتمالا باید برخوردی جدی تر جای تعامل‌های فعلی را بگیرد.

موضوع فشار شرکت‌های فرودگاهی بر ایرلاین‌های کشور برای بازپرداخت بدهی‌هایشان چند ماهی است که موجب تنش بین این شرکت‌ها و ایرلاین‌های کشور شده است.

رحمت الله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه بیش از 10 ایرلاین‌ ورشکسته داریم که بدهی خود را به شرکت فرودگاه‌ها پرداخت نکرده‌ و از این بابت در حساب‌های ما مغفول مانده است، گفت: اگر ایرلاینی نمی‌تواند خدمات ارائه کند بگوید نمی‌تواند چرا که اینگونه مشکلاتش را به سازمان‌های دیگر منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه  نحوه برخورد این شرکت با ایرلاین‌های بدهکار تاکنون تعاملی بوده است، ادامه داد: بابت بدهی ایرلاین‌ها، هیچ پروازی را دچار تاخیر نکرده‌ایم و مانع کانتر پرواز نشده‌ایم چراکه اساسا فضای محدود ترمینالی و توالی پروازها این اجازه را به ما نمی‌دهد.

به گفته او، وضعیت مالی شرکت فرودگاه ها و قرار گرفتن نام این شرکت در فهرست نهادهای درآمد هزینه ای باعث شده این شرکت برای تسویه بدهی‌ها 600 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها برنامه ریزی جدیدی کند.

 وی که در شبکه خبر سخن می‌گفت، ما باید با درآمدهای خودمان فرودگاه‌ها را اداره کنیم و رضایت خطوط هوایی و مسافران را با ارائه سرویس‌های مناسب جلب کنیم که برآوردن این انتظار مستلزم هزینه است که بخشی از آن توسط ایرلاین‌ها تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به توجیهات هزینه‌ای ایرلاین ها نیز اشاره کرد و در باره افزایش هزینه شرکت های هواپیمایی در نتیجه بالا رفتن نرخ ارز تاکید کرد : نرخ ارز برای شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور یکی است با این تفاوت که ما امکان استفاده مستقیم از ارزی که بدست می‌آوریم را نداریم و باید به خزانه واریز کنیم و معادل ریالی آن را با نرخ دولتی تحصیل کنیم و از این رو توان مالی ما در شرایط مساوی با شرکت‌های هواپیمایی از آنان کمتر است.

چندی قبل، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه‌ها نباید خدمات دهی را ابزار فشار برای وصول مطالبات کند، گفت: این شرکت در برخی مواقع با ایرلاین‌ها همکاری نمی کنند.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به محدودیت‌های خدماتی که از سوی شرکت فرودگاه‌ها بابت مطالبات و ایرلاین‌ها اعمال شده است، گفت: با وجود تلاش‌هایی که صورت می گیرد تا تعامل و همکاری که باید بین ارگان‌های صنعت هوایی وجود داشته باشد، برخی مواقع به دلیل مسائل و اختلافات مالی مشکلاتی بین ایرلاین‌ها و شرکت فرودگاه‌ها به وجود می آید.

وی افزود: این اختلافات منجر به این شده است که در برخی فرودگاه ها عدم همکاری از سوی مسئولان فرودگاه دیده شود و امیدواریم که این عدم همکاری‌ها به زودی به پایان برسد.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه فرودگاه‌ها ابزار برخورد با ایرلاین‌ها را دارند اما نباید از آن بر علیه شرکت‌ها استفاده کنند، به مهر گفت: وصول مطالبات نباید به روشی باشد که با محدودیت خدمات رسانی به شرکت هواپیمایی انجام گیرد، چراکه این موضوع روش‌ها و راه‌های خود را دارد و باید از طریق‌های دیگر وصول شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: