کد خبر: ۷۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 11
شفا آنلاین>اجتماعی> عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر نظارت جدی سازمان بهزیستی به فعالیت مراکز نگهداری افراد معلول تأکید کرد و از آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق معلولان خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،نعمت الله منوچهری با اشاره به حمایت ویژه مجلس از حقوق معلولان اظهار داشت: نظارت بر هر گونه فعالیت مراکز نگهداری معلولان بر عهده سازمان بهزیستی است و باید برای جلوگیری از بروز تخلف در این مراکز، بازرسی ها جدی تر انجام شود.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در رابطه با نگهداری معلولان چند ارگان مانند بهزیستی و وزارت بهداشت مسئولیت دارند و موظف هستند بهترین شرایط را برای نگهداری این افراد فراهم کنند. از طرفی بحث توانمندسازی معلولان و حمایت ازحقوق این قشر از جامعه که جزو وظایف سازمان بهزیستی است باید به گونه ای باشد که طبق اصول انجام شود.


وی با تاکید بر شیوه صحیح نگهداری از معلولان و توانمندسازی و توانبخشی این افراد نیز گفت: در اساسنامه مراکز نگهداری از معلولان نگهداری این افراد به شیوه صحیح تأکید شده است و مواردی غیر از این با اساسنامه مراکز تضاد دارد که در این شرایط سازمان بهزیستی موظف به برخورد با مراکز است.


منوچهری اضافه کرد: البته در مجلس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان به طور ویژه به مشکلات این افراد می پردازد که ناظری هم برای بررسی وضعیت مراکز نگهداری معلولان از سوی مجلس وجود دارد.


این نماینده مجلس درباره آخرین لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: این لایحه هفته گذشته توسط رئیس جمهور برای ارسال به مجلس به امضا رسید.


  این در حالی است که گزارشی در خصوص شکنجه معلولان یک مرکز نگهداری معلولان در ولد‌آباد استان البرز منتشر شده که به گفته افروز بهرامی مدیرکل بهزیستی استان از بررسی صحت و سقم این موضوع خبر داده است.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: