کد خبر: ۷۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 09
شفا آنلاین>اجتماعی> تقریبا ٥٠‌درصد مراکز دانشگاهی کشور فاقد کیفیت و حداقل استانداردها هستند.مجتبی شریعتی‌نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم با اعلام این مطلب گفت: درحال حاضر از ٢٦٨٠ مرکز دانشگاهی ١٤٣ مورد دانشگاه‌های دولتی هستند.
به گزارش شفا آنلاین،شریعتی بخشی از موارد فاقد کیفیت در این مراکز را ضعف‌ امکانات، عدم تأمین بودجه و نیازهای دانشجویی دانست و مطرح کرد:  فعالیت ٣٥٨ موسسه آموزش عالی غیردولتی که حدود ٤٠‌درصد جمعیت دانشجویی را به خود اختصاص داده و برخی از این موسسات با ٥٠٠ دانشجو دچار مشکلاتی هستند.

او در آیین افتتاحیه ساختمان مرکزی نخستین دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین کشور در آمل، افزود: با توجه به امضای توافقنامه و موقعیت پساتحریم منتظر ورود دانشجویان خارجی بسیاری به کشور هستیم و دانشگاه‌های کشور نیز باید آمادگی ورود دانشجویان خارجی را داشته باشند.

  مراکز و موسسات دانشگاهی باید ورود این دانشجوهای خارجی را به‌عنوان فرصت ببینند و به توسعه فعالیت‌های برون‌مرزی بپردازند.

معاون آموزشی وزیر علوم با تأکید براینکه وزارت علوم مخالف توسعه کمی نیست بلکه به دنبال توسعه کمی هدفمند است تا موجب سرمایه‌گذاری در کشور شود، بیان کرد:  استانداردسازی، ماموریت‌گرایی و گزارش توجیهی با وجود موقعیت منطقه‌ای از اصول برنامه‌های وزارت علوم است.

او با اشاره به اینکه در عرصه ساخت دانشگاه‌ها، خیران سابقه زیادی ندارند، تصریح کرد:  طی سال‌های اخیر توجه خیران در ساخت موسسات و مراکز دانشگاهی جلب شده و این امر قابل تحسین است.‌

شریعتی‌نیاسر با اعلام اینکه هم‌اکنون در موسسات و مراکز دانشگاهی کشور ٤‌میلیون و ٦٠٠‌هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد حدود ١٣ تا ١٤‌درصد در مراکز دولتی و ٨٥‌درصد آن در موسسات غیردولتی به تحصیل مشغولند.

معاون آموزشی وزارت علوم با تأکید براینکه با توجه به آمار جذب دانشجو در مراکز غیردولتی بیشتر این دانشجویان با اتکا بر هزینه شخصی درس می‌خوانند، اظهار کرد:  بخش عمده‌ای از جمعیت جامعه ما حاضرند که زندگی خود را بدهند تا فرزندانشان در مراکز دانشگاهی مشغول تحصیل شوند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: