کد خبر: ۷۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 04
شفا آنلاین>سلامت>یک‌روان شناس گفت: خانواده‌هایی که در آن‌ها فرزند خجالتی متولد می‌شود معمولا یکی از والدین خود دچار کمرویی است.
به گزارش شفا آنلاین،محمد هنری‌پور روان‌شناس  در خصوص علل خجالتی بودن بسیاری از افراد گفت: در افرادی که خجالتی هستند معمولا یکی از والدین آن‌ها نیز با همین مشکل روبرو هستند، به همین دلیل فرزند آن‌ها از رفتار خانواده خود به عنوان یک الگوی مناسب پیروی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در افراد خجالتی هنوز توانایی انجام کارهای قدرتمند شکل نگرفته است، ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث می‌شود فرد خجالتی شود نادیده گرفتن خود واقعی است.

این روان‌شناس تصریح کرد: افرادی که خجالتی هستند معمولا نقش دیگران را موثرتر از خود نقش می‌پذیرند.

هنری‌پور اظهار کرد: افرادی که خجالتی هستند هنوز به خود‌ باوری نرسیده‌اند و تاثیر گذار بودن خود را وابسته به عللی می‌دانند که در صورت عدم دست یافتن به آن احساس پوچی و بی‌ارزشی در آن‌ها پدیدار می‌شود.

این روان‌شناس با اشاره به اینکه افراد خجالتی قدرت ابراز وجود مناسبی را ندارند، اظهار کرد: برای ابراز وجود باید به این دسته از افراد کمک شود و آموزش داده شود تا بتوانند در مسائل مهم شخصیتی خود تدبر کرده و ضعف‌های خود را با یک روان‌شناس یا مشاور مطرح کنند.

وی با اذعان به اینکه افراد خجالتی از خود رضایتی ندارند، خاطر نشان کرد: این دسته از افراد در بسیاری از مواقع به دلیل نادیده گرفته شدن در جمع حقوقشان پایمال می‌شود. به‌طور کلی با بیان ساده‌تر این گروه این پیام را به ذهن افراد می‌رساند که آنها را نادیده بگیرد.

این عضو بسیج جامعه پزشکی در مورد علائم و تغییرات ظاهری افراد خجالتی افزود: افرادی که خجالتی هستند لرزش صدا و تغییرات رنگ پوست از بارزترین نشانه‌های کمرویی آن‌ها تلقی خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: