کد خبر: ۷۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 04
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره ورود پلیس به جمع‌آوری متکیدان و دستگیری ۲ هزار متکدی در ۵ ماهه نخست امسال، از وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، دستگاه قضا،‌ کمیته امداد و سایر دستگاه‌های مسئول خواست تا ظرفیت پذیرش خود برای ساماندهی متکدیان را اعلام کنند.

به گزارش شفا آنلاین،سردار محمد شرفی  با اشاره به ورود پلیس به موضوع جمع‌آوری متکدیان، اظهار کرد: تکدی‌گری و کلاشی برابر قانون جرم است و پلیس طبق وظیفه ذاتی خود، موظف به برخورد با چنین مواردی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در 5 ماهه نخست امسال، پلیس در سراسر کشور اقدام به جمع‌آوری و دستگیری 2 هزار متکدی کرده و متهمان دستگیر شده را در اختیار مرجع قضایی قرار داده است.

وی ادامه داد: البته مطالبه مردم از پلیس بسیار بیش از این است و مردم معتقدند حجم متکدیان بسیار بیشتر از این تعداد بوده و پلیس باید با قوت و قدرت بیشتری به این موضوع وارد شود.

اعلام آمادگی پلیس برای جمع‌آوری متکدیان/دستگاه‌های مسئول ظرفیت خود را اعلام کنند

شرفی با انتقاد از برخی از دستگاه‌های مسئول در این امر گفت: ما آمادگی کامل داریم تا تمامی متکدیان سراسر کشور را در قالب طرحی، ظرف مدت زمان کوتاهی دستگیر کنیم ولی پیش‌شرط اجرای این طرح آن است که دستگاه قضایی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی‌(ره)، وزات بهداشت و سایر دستگاه‌های حمایتی و مسئول، ظرفیت خود را به ما اعلام کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: متأسفانه در روزهای اخیر ما اقدام به برگزاری دو جلسه با مسئولان امر کردیم ولی هنوز نتوانسته‌ایم ظرفیت این دستگاه‌ها را از مسئولان و نمایندگان آنها، اخذ کنیم.

درخواست پلیس از وزارت کشور برای سیاستگذاری کلان «ساماندهی متکدیان»

وی خاطرنشان کرد: من امیدوارم سیاستگذاری کلان در برخورد با متکدیان کلاش‌، توسط وزارت کشور تحت عنوان «ساماندهی متکدیان» انجام شود.

شرفی در ادامه تأکید کرد: پلیس آمادگی کامل برای جمع‌آوری و برخورد با تمام متکدیان سراسر کشور را دارد ولی برای نتیجه بخش بودن اقدامات ما، باید مسئولان دستگاه‌های دخیل، ظرفیت پذیرش دستگیرشدگان را داشه باشند.

تهران؛ شهر متکدیان

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان با بیان این‌که هنوز آماری از تعداد متکدیان در کشور و میزان تکدی‌گری سازمان‌یافته و باندی وجود ندارد، گفت: بیش‌ترین تعداد متکدیان در شهر تهران وجود دارند و ساماندهی آن‌ها نیازمند تلاش بیشتر همه مسئولان در این زمینه است

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: