کد خبر: ۷۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 07
شفا آنلاین>سلامت>اضافه وزن و چاقی را می توان زمینه ساز بسیاری از بیماری ها دانست و متاسفانه در دهه های اخیر به دلیل بروز تغییرات در سبک و نوع زندگی و الگوهای تغذیه شاهد افزایش این پدیده در بین مردم جهان و به ویژه کودکان و نوجوانان هستیم .
به گزارش شفا آنلاین،تغییر نحوه زندگی و الگوهای تغذیه انسان در دهه های گذشته سبب افزایش سطح چاقی در بین جوامع مختلف شده است و در این میان مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که دو کشور آمریکا و کانادا دارای بیشترین تعداد کودکان دارای اضافه وزن در سطح دنیا هستند و البته میزان شیوع چاقی در بین کودکان ایالات متحده آمریکا بیش از کشور کانادا است .

شایان ذکر است که محققان برای دستیابی به نتایج فوق از اطلاعات و آمار موجود در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها  Centers for Disease Control and Prevention استفاده کرده و اطلاعات و امار موجود در این مرکز را در بازه زمانی سال های  دهه 1970  و 2000 میلادی مورد بررسی قرار  دادند . آن ها در این تحقیقات دریافتند که میزان رشد چاقی در رده سنی کودکان و نوجوانان در کشورهای آمریکا و کانادا طی مدت زمان فوق الذکر از رشدی بسیار نگران کننده برخوردار بوده است .

در این تحقیقات همچنین اعلام شده است که کودکان مبتلا به اضافه وزن در معرض خطرات ناشی از کاهش سطح سلامت هستند . عمده ترین این معضلات عبارتند از افزایش فشار خون و سطح کلسترول ،  ، تغییرات غیر عادی در سطح قند خون  و استرس های روانی و  معضلات اجتماعی .

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده ، شیوع چاقی در دهه های گذشته تنها مربوط به کودکان نبوده و این موضوع در بین افراد بالغ و بزرگسالان نیز مشهود است . پژوهشگران در بررسی های فوق از جوامع آمریکا و کانادا به عنوان دو نمونه مطالعاتی جهت بررسی روند افزایش چاقی در کودکان استفاده کرده و دریافتند میزان چاقی در بین کودکان گروه سنی سه تا شش سال در هر دو کشور افزایش داشته و روندی مشابه را طی می کند اما میزان چاقی در گروه دختران ، در کشور کانادا کمتر از همسایه جنوبی آن یعنی ایالات متحده آمریکا است . 

در خاتمه لازم به توضیح است که مشکل فوق الذکر به صورت بسیار جدی در سراسر جهان مشاهده شده و میزان رشد و افزایش آن بسیار نگران کننده است . برای توضیح وخامت این می توان به گزارش جدید آژانس سلامت عمومی کشور کانادا اشاره کرد که بر اساس آن اعلام شد از هر چهار کودک در این کشور ، یکی از آن ها از اضافه وزن و چاقی رنج می برد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: