کد خبر: ۷۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 31
شفا آنلاین>سلامت>معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشکل ناشی از پدیده ریزگردها با عراق، عربستان و مرز اردن و سوریه همچنان وجود دارد و با ما همراه خواهد بود.
به گزارش شفا آنلاین،معصومه ابتکار در خصوص پدیده ریزگردها که مدتهاست ایران را احاطه می‌کند اظهار داشت: به دلیل نا امنی و شدت گرفتن فعالیت‌ گروه‌های تروریستی در عراق، مذاکرات وزرای دو کشور عراق و ایران به منظور مقابله با پدیده ریزگردها به سرانجام نرسید.

وی ادامه داد: مشکل ناشی از پدیده ریزگردها با عراق، عربستان و مرز اردن و سوریه همچنان وجود دارد و این پدیده با ما همراه خواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چون برنامه مقابله با پدیده ریزگردها شکل منطقه‌ای به خود نگرفته اقدامی را اجرایی کردیم تا بصورت جهانی با این پدیده مواجه شویم که مورد قبول سازمان ملل قرار گرفت.

ابتکار افزود: سازمان ملل قبول کرده که به جای یک صندوق منطقه‌ای، یک صندوق جهانی برای مبارزه با این پدیده شکل گیرد که در اجلاس بعدی وزرای محیط زیست موضوع را مطرح خواهیم کرد.

وی افزایش دما و کاهش بارندگی را از جمله منابع داخلی تولید گرد و غبار دانست و گفت: بسیاری از این کانون‌های داخلی در استان‌های مختلف با وزش باد، ایجاد آ‌لودگی‌ و گرد و غبار می‌کند و علاوه بر پیش بینی اعتبارات دولتی از ت ک تک  استان‌ها طرح شناسایی و مقابله با کانون گرد و غبار را خواستار شده‌ایم.

معاون رئیس جمهور مسئولیت این طرح را بر عهده سازمان جنگل‌ها و مراتع دانست و افزود: در این حوزه همکاری‌ نهادهایی چون هواشناسی و دستگاه‌های بهداشتی الزامی است.

معصومه ابتکار مقابله با پدیده گرد و غبار را در مقایسه با آلودگی ناشی از سوخت‌های فسیلی و صنعت دشوارتر دانست و گفت: متاسفانه بیابان زدایی در داخل کشور و وجود دام بیش از ظرفیت مراتع سبب شده بسیاری از زمین‌های خوب کشور به مراتع درجه 3 و 4 و بعد بیابان تبدیل شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: