کد خبر: ۷۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 03
شفا آنلاین>اجتماعی>تیمی از پژوهشگران با بازسازی روش تهیه و آرد کردن جوی وحشی با کمک حفره های موجود در صخره ها و هاون چوبی ، به چگونگی فرایند تهیه آرد در دوره زمانی 12 هزار و 500 سال پیش پی بردند
به گزارش شفا آنلاین،تیمی از پژوهشگران بین المللی به سرپرستی محققان دانشگاه هاروارد Harvard University ، جهت بررسی و کشف چگونگی کشت جو وحشی و فرایند تهیه آرد جو در 12 هزار و 500 سال پیش ، اقدام به بازسازی و تکرار روش های احتمالی به کار گرفته شده توسط مردم این زمان کردند . در این روش پژوهشگران با استفاده از حفره های ایجاد شده در صخره ها و هاون توانستند به فرایند باستانی تهیه آرد جو دست پیدا کنند .


 این عملیات در منطقه ای باستانی واقع در دره اردن انجام شد که بیش از صدها انسان در دوران شکار و جمع آوری غذا در آن ساکن بودند .

در همین رابطه ام – کیسلف  M-  Kislev از پژوهشگران این پروژه تحقیقاتی اعلام کرد : " این حفره های سنگی در داخل صخره ها که توسط انسان های باستانی و به صورت مصنوعی ساخته می شدند در بسیاری از سایت های باستانی و به ویژه در جنوب شرق آسیا مشاهده شده است و گزارش های کشف آن ها از دهه های پیش منتشر شده بود ولی تا کنون هیچ نظریه و توافق قطعی مبنی بر کارکرد و استفاده این حفره ها وجود نداشته است . "

گفتنی است اعضای این تیم تحقیقاتی با جمع آوری جوی وحشی ، دانه های آن را از ساقه جدا کرده و سپس در حفره های مورد بحث با کمک الوار های چوبی کوبیده و به آرد تبدیل کردند . در نهایت پس از الک کردن به روش سنتی آن ها را به خمیر مورد استفاده در روزگار باستان تبدیل کردند . "

آدیل کارتی Adiel Karty پزوهشگر فیزیکدان عضو این تیم تحقیقاتی در توضیح  فرایند فوق افزود : " حفره های سنگی با دانه های جو پر شده و به کمک هاون های پوبی کولبیده می شوند . در ادامه با ساتفاده از روش های خاصی ، مواد زائد و اضافه از آرد جدا شده و ماده خوراکی قابل مصرف به دست می آید . "

به این ترتیب پژوهشگران با انجام آزمایش فوق ، علاوه بر کشف کاربری حفره های موجود در صخره ها ، به فرایند تهیه آرد از جوی وحشی و آماده کردن آن به عنوان یک ماده خوراکی و قابل طبخ پی بردند .


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: