کد خبر: ۷۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 30
شفا آنلاین>اجتماعی>تیمی از مرمتگران آکادمی هنرهای زیبا در شهر ورشو موفق به بازسازی و تکمیل نقوش دیواری و تزئینات وابسته به معماری یک ویلای تاریخ متعلق به قرن یکم پیش از میلاد شدند که به امپراتوری روم تعلق داشت .

به گزارش شفا آنلاین،نقوش دیواری باستانی که روی دیواره یک قصر باستانی متعلق به قرن یکم پیش از میلاد در منطقه Stabiae’s Villa Arianna  در شهر باستانی استابیا نقش بسته بود ، توسط تیمی از مرمتگران آزمایشگاه حفاظت قوم نگاری باستان شناسی آثار تاریخی از آکادمی هنرهای زیبا در ورشو بازسازی و مرمت شد .

لازم به توضیح است که شهر بسیار ثروتمند و زیبای استابیا مانند دو شهر مشهور دیگر با نام های پمپئی و هرکولانیوم ، بر اثر فعالیت شدید آتش فشانی قله وزوو در سال 79 میلادی از بین رفته و در زیر لایه های خاکستر و مواد مذاب مدفون شد . این تیم مرمتی در قالب مشارکت چند مجموعه پژوهشی که به صورت مشترک در پروژه ای موسوم به بنیاد  بازسازی و مرمت شهر باستانی استابیا Restoring Ancient Stabiae Foundation فعالیت می کردند ، موفق به انجام این عملیات مهم شدند . موسسات مرمتی و پژوهشی مشارکت کننده در این پروژه عبارت بودند از Soprintendenza Speciale per I Beni Archeologici di Pompei و Ercolano e Stabia .

در این عملیات ، مرمتگران با برداشتن و زدودن لایه های آلاینده خاک و اضافه کردن مواد شیمیائی نگهدارنده و تثبیت کننده ، ضمن تکمیل تثبیت و مرمت نقاشی های دیواری ، قطعات فلزی ، روکش های سنگ مرمر و عناصر معماری از قبیل ستون ها ، لایه های گچی و قرنیز های تزئینی را نیز بازسازی کرده و به فرم اولیه خود بازگرداندند .

در همین رابطه کرزیستوف چمیلفسکی Krzysztof Chmielewski از مرمتگران عضو این تیم تحقیقاتی اعلام کرد : " با توجه به اقداماتی که تیم مرمتی ما انجام داده است ، اتاق ها و بخش های مختلفی از این قصر که پیش از این به دلیل نامساعد بودن شرایط و آسیب دیدگی های زیاد ، قابل بازدید نبودند ؛ به روی عموم مردم باز شده و می توان آن ها را مشاهده کرد . "

در خاتمه گفتنی است تیم مرمتی فوق الذکر برای اجرای این پروژه از جدیدترین روش های مرمتی و تکنولوژی های روز دنیا جهت ترسیم دوباره نقوش و بازخوانی تصاویری که دچار آسیب دیدگی شده بودند ، استفاده کرده است .

در خاتمه لازم به توضیح است که روز نوزدهم اکتبر سال 79 میلادی برای ساکنین شهرهای باستانی پمپی ، هرکولانیوم و استابیا  روز پایان جهان بود زیرا در این روز کوه آتشفشانی وزوو با فورانی ناگهانی مردم شهر را غافلگیر کرد . در ابتدا مقادیر زیادی گاز سمی از دهانه این کوه خارج شده و این موضوع سبب مرگ مردم این شهرها  شده و سپس لایه ای از خاکستر روی همه چیز را پوشاند تا در نهایت لایه ای قطور از مواد مذاب بر روی شهر و ساکنان آن قرار گرفت . به این ترتیب ی شهرهای باستانی فوق الذکر با مردمان و ساکنانش به همان صورت اولیه برای هزاران سال باقی ماندند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: