کد خبر: ۷۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 02
رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت هشدار داد: بررسی ها نشان می ده در آینده نه چندان دور شیوع مصرف سیگار در خانم های کم سن وسال بیشتر از مردان می شود.

دکتر خسرو صادق نیت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده مصرف سیگار در دو طیف سنی بالای 15 سال و دیگری 13 تا 15 سال( دانش آموزان) شیوع دارد.

وی ادامه داد: هر چند مصرف سیگار در پسران بیشتر است و رشد دارد اما رشد مصرف دخانیات در دختران ما شتاب بیشتری دارد. بنابراین بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته اگررشد در پسران حدود 31 درصد را نشان می دهداین رشد در دختران نزدیک به 20 درصد است .هرچند که این آمار کمتر است اما رشد شیوع استعمال سیگاردر دختران شتابنده و با سرعت بیشتری است. بنابراین در آینده نه چندان دور شیوع استعمال دخانیات دردختران کم سن وسال از پسران بیشتردیده خواهد شد.

به گفته صادق نیت، مطالعات جدید، مصرف رو به افزایش سیگار را نشان نداده بلکه مطالعات موجود روند ثابت و با یک شیب خیلی کم و رو به کاهش هم بوده اما مصرف قلیان متاسفانه رو به افزایش است.

چوب سیگار مانع عبور نیکوتین به بدن می شود؟

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات درباره این که گفته می شود چوب سیگار مانع عبور نیکوتین به بدن می شود نیز به شفا آنلاین گفت: نه چنین چیزی درست نیست. زیرا یکی از روش های شرکت های تولید سیگار و مواد دخانی استفاده از روش هایی است که احساس زیان سیگار را کاهش دهند. مانند ترویج فرهنگ استفاده از سیگار لایت و... در حالی که اثبات شده چنین چیزهایی تأثیری نداشته و در واقع روش هایی برای افزایش مصرف سیگار نیز محسوب می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: