کد خبر: ۷۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 16
سخنگوی نیروی انتظامی
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>حوادث پزشکی>سخنگوی نیروی انتظامی گفت: در ماجرای ممسنی اگر خانم دکتر جراح خویشتنداری بیشتری از خود نشان می‌داد، این ماجرا در همان دقایق اول فیصله می‌یافت؛ البته در این حادثه نه بازداشتگاهی وجود داشته، نه زندانی و نه شلاقی.
به گزارش شفا آنلاین : سخنگوی ناجا در پاسخ به سؤالی درخصوص صحت داشتن تخریب کامل ساختمان موسوم به نمازخانه اهل سنت در شمال غرب پایتخت و مشارکت داشتن یگان ویژه در این حادثه اظهار کرد: موضوع مذکور مربوط به تغییر کاربری یک ساختمان 4 طبقه بوده و شهرداری طبق ماده 100 ملزم به برخورد با این تغییر کاربری بوده است.

منتظرالمهدی با تأکید بر اینکه در این حادثه هیچ‌گونه تخریبی به عنوان تخریب مسجد اهل سنت رخ نداده است، گفت: یگان ویژه نیز در این ماجرا به هیچ وجه حضور نداشته و تنها مأموران رفع سد معبر و شرکت انتظام در این ماجرا حضور داشتند.

وی در پاسخ به سرانجام بررسی پرونده‌های سرقت مجسمه‌های پایتخت نیز افزود: باید توجه داشت که مسئولیت حفظ و نگهداری مجسمه‌ها در شهر به‌عهده پلیس نیست، چرا که هر مجسمه یک مأمور حفظ و نگهداری دارد و در این موضوع هیچ مسئولیتی متوجه نیروی انتظامی و پلیس نیست.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به سرقت مجسمه مقابل موزه پست، گفت: گرچه پلیس در این پرونده به سرنخ‌هایی رسیده است، ولی تاکنون هیچ‌گونه شکایتی از سوی شهرداری و شرکت پست به نیروی انتظامی ارسال نشده است.

در ماجرای ممسنی بازداشتگاه، زندان و شلاقی در کار نبوده است

منتظرالمهدی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران نسبت به جزئیات ماجرای ممسنی گفت: در آن ماجرا هر اقدامی که از سوی نیروی انتظامی انجام شد بر اساس دستور قضایی بود و ما به‌عنوان ضابط قضایی موظف به اجرای دستورات مقام قضایی هستیم.

وی افزود: البته به نظر می‌رسد در این ماجرا اگر خانم دکتر جراح خویشتنداری بیشتری از خود نشان می‌داد، این ماجرا در همان دقایق اول فیصله می‌یافت، ولی علی ای حال تیم ویژه‌ای از سوی بازرسی ناجا به استان فارس اعزام شده است که پس از بررسی کامل موضوع، نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

سخنگوی ناجا تأکید کرد: البته باید توجه داشت که در این حادثه نه بازداشتگاهی وجود داشته، نه زندانی و نه شلاقی.

منتظرالمهدی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد احتساب فضای داخل خودرو به‌عنوان حریم خصوصی، خاطرنشان کرد: چنانچه دور از انظار عمومی و محیط شهری باشد، فضای داخل آن به‌عنوان حریم خصوصی محسوب می‌شود، ولی در غیر این صورت فضای داخلی اتومبیل‌ها به عنوان حریم خصوصی محسوب نخواهد شد.

وی در ادامه این نشست در مورد برخورد پلیس با جشن‌ها و عروسی‌های مختلط در باغ‌های حاشیه تهران نیز گفت: این موارد عمدتاً در باغ‌های خصوصی رخ می‌دهد که در صورت مشاهده پلیس و یا شکایت افراد، حتماً با چنین موضوعاتی برخورد جدی و متناسب انجام می‌گیرد.

سخنگوی نیروی انتظامی در ادامه با تأکید بر پیش‌بینی نیروی انتظامی برای اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با چالش‌های احتمالی انتخابات پیش رو ابراز امیدواری کرد که این انتخابات در فضای آزاد، دوستانه و رقابتی انجام شود.

سخنگوی ناجا در پایان نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه را در اختیار صنوف و اتحادیه مربوطه عنوان کرد و با اشاره به روند برگزاری کنسرت‌ها در کشور و آخرین اخبار از تفاهمنامه وعده داده شده میان نیروی انتظامی و وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرط لازم برگزاری هر کنسرتی اخذ مجوز محتوایی از وزارت ارشاد است و پس از آن می‌باید برگزارکنندگان از اداره اماکن نیروی انتظامی نیز مجوزهای لازم را تحصیل کنند. البته به نظر می‌رسد وضع فعلی، پاسخگوی نیازهای لازم است، ولی در خصوص توافقاتی که زمانی بنا بود میان نیروی انتظامی و وزارت ارشاد امضا شود باید گفت که هنوز چیزی به امضا نرسیده است.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: