کد خبر: ۷۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 15
شفا آنلاین>اجتماعی>شهاب سنگ‌ها اجرام آسمانی هستند که می‌‌توانند به اندازه‌ی یک حبه قند یا حتی یک زمین فوتبال بزرگ باشند.
به گزارش شفا آنلاین، بامداد امروز علاقه مندان به علوم نجوم و ستاره‌شناسی در یک رصد عمومی به همراه خانواده خود به تماشای آسمان نشستند.

این گردهمایی نجومی که با رویکرد ترویج علوم نجوم آماتوری بین شهروندان و علاقه‌مندان این حوزه شکل گرفت، همزمان با فصل بارش شهابی بر ساوشی بود، که این موضوع هیجان خاصی را برای خانواده‌ها و فرزندانشان به همراه داشت.

این گردهمایی نجومی برای اولین بار به همت فرهنگسرای میگون و به کمک شهرداری اوشان فشم و میگون برگزار شد که برخلاف انتظار از استقبال بسیار خوب مردم برخوردار شد.

مجتبی کیارستمی انجمن نجوم میگون در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اعلام کرد، استقبال گسترده مردم که گاهاً علاقه‌مندان تهرانی نیز در آن به چشم می‌خورد نیاز به آن دارد که مسئولین نگاه ویژه‌تری نسبت به برنامه‌های علمی، تفریحی مخصوصاً در این زمینه داشته باشند، زیرا علم نجوم یکی از زیباترین علومی است، که متاسفانه درصد زیادی از مردم اطلاعات بسیار کمی در این زمینه دارند.

علاقه‌مندان بعد از شرکت در کلاس همگانی آشنایی اولیه با آسمان توسط مدرس نجوم‌شناسی به تماشای شهاب سنگ‌های ریز و گاهاً درست آسمان نشستند.

سید علی وکیلی مدیر باشگاه نجوم مرکز علوم ستاره ‌شناسی تهران در یک گفتگو به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: شهاب سنگ‌ها اجرام آسمانی هستند، که از بقایای دنباله‌داری تکه‌های حاصل از انفجارهای آسمانی تشکیل شده‌اند، این اجرام در مسیر مدار چرخش زمین به دور خورشید قرار دارند که در قسمتی از مدار زمین این اجرام از تعداد بیشتری برخوردارند و هر ساله در همین تاریخ زمین به این قسمت از مدار می‌رسد که بارش شهابی را در پی خواهد داشت.

اجرام آسمانی بعد از نزدیک شدن به جو زمین توسط جاذبه زمین جذب می‌شوند و در معرض عنصر اکسیژن قرار می‌گیرند که این موضوع باعث سوختن شهاب سنگ می‌شود و نوری که بدنبال مسیر حرکت خود تولید می‌کند که گاهاً به رنگ سبز دیده می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: