کد خبر: ۷۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 14
شفا آنلاین>اجتماعی>در آخرین کاوش های باستان شناسی ، در حوضه دریاچه Gölmarmara واقع در ترکیه، بخش وسیعی از استحکامات نظامی و مسکونی عصر برنز در این منطقه کشف شد .

به گزارش شفا آنلاین،یک تیم از باستان شناسان بین المللی در همکاری با پروژه باستان شناسی Kaymakçi در کاوش های خود در حوضه دریاچه Gölmarmara ترکیه ، موفق به کشف استحکامات نظامی و مسکونی متعلق به عصر برنز شدند .

سینان اونلوسوی (Sinan Ünlüsoy) از دانشگاه  Yaşar که در انجام این پروژه همکاری داشته است ، در رابطه با اهمیت این استحکامات تازه کشف شده و مقایسه با نمونه های موجود در ترکیه می گوید: « این منطقه تازه کشف شده چهار برابر بزرگتر از سایت تروا در منطقه Çanakkale است و می توان گفت که بزرگ ترین سکونتگاه اواخر دوره برنز بوده که تا کنون در منطقه اژه کشف شده است . »

بنا به گزارش های باستان شناسان این پروژه ، تا کنون شش قلعه نظامی در این منطقه شناسایی شده است که با یک روز پیاده روی از یکدیگر فاصله دارند . این سایت تازه کشف شده در بین شش قلعه ، یکی از بزرگ ترین آن ها محسوب می شود . علاوه بر این سینان اونلوسوی معتقد است ، احتمال این وجود دارد که ذکر این قلعه در متون قدیمی امپراتوری باستانی هیتی (Hittite Empire) در 1800 تا 1200 پیش از میلاد آمده باشد .

در خاتمه لازم به توضیح است که عصر برنز یا مفرغ به دورانی از زندگی بشر گفته می شود که انسان قادر به ساخت ابزار ها و ادوات مورد نیاز خود با استفاده از آلیاژ برنز شد . این دوران در تمدن های مختلف ، دارای زمان متفاوتی است و برخی تمدن ها زودتر به این تکنولوژی دست پیدا کرده و برخی دیگر دیرتر وارد این مرحله از تمدن شده اند .    


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: