کد خبر: ۷۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 12
شفاآنلاین :اجتماعی >نایب رئیس اول کمیسیون مشترک حقوقی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی میزان جرایم در نظر گرفته شده برای بدحجابی در خودروها خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین ،اسفنانی گفت: در جلسه مشترک دیروز مواد یک و دو طرح صیانت از عفاف و حجاب به تصویب رسید که براساس آن برای رانندگان متخلف که خود یا سرنشینان اقدام به کشف حجاب کنند علاوه بر جرایم قانونی، 100 هزار تومان جریمه و 10 نمره منفی در نظر گرفته شد.

وی افزود: کسراز حقوق، تذکر شفاهی و درج در پرونده را هم برای  کارکنان خانم ادارات و نهادهای دولتی که در محل کار رعایت حجاب اسلامی نمی‌کنند منظور شده است.

اسفنانی درباره مصداق بدحجابی گفت: پوشش سر و گردن به جز گردی صورت از مصادیق حجاب اسلامی است که در آیین نامه عفاف و حجاب نیز به آن اشاره شده است.

این نماینده مجلس راننده را مسئول اعمالی دانست که در خودرو اتفاق می افتد و افزود: قانون بنا دارد وضع بدحجابی در جامعه را اصلاح کند.

نایب رئیس اول کمیسیون مشترک حقوقی و فرهنگی مجلس درباره مجریان این قانون گفت: ماموران نیروی انتظامی مکلف به اجرای این قانون در زمینه بدحجابی در خودروها هستند و دراین باره اعلام آمادگی نیز کرده اند.

وی رؤسای ادارات و نهادهای دولتی را نیز مسئول اجرای قانون صیانت از عفاف و حجاب در زیرمجموعه‌هایشان دانست و افزود: در صورت بروز تخلف و رسیدگی نکردن به آن، مسئولان و مدیران متخلف نیز جریمه می‌شوند.

اسفنانی گفت: این طرح 13 ماده دارد و تاکنون 2 ماده آن در کمیسیون مشترک مجلس بررسی و تصویب شده است و در صورت برگزاری جلسات منظم، احتمال پایان بررسی آن در کمیسیون تا آخر هفته آینده و ارائه در صحن علنی وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: