کد خبر: ۷۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
شفا آنلاین>سلامت>« سیستم پیش سرد » گوشت برای نخستین بار در استان همدان راه اندازی شد.
به گزارش شفا آنلاین، مدیر کل دامپزشکی استان همدان با بیان این که با پیش سرد کردن گوشت عوامل بیماری‌زا در گوشت قرمز به میزان بسیار چشم‌گیری کاهش می‌یابد افزود: با راه‌اندازی سیستم‌های پیش سرد در کشتارگاه‌ها ، لاشه کشتار گوسفند به مدت 24 الی 48 ساعت در دمای یخچالی قرار می‌گیرد .
آقای رسولی افزود : به علت کاهش دما و PH در اثر جمود نعشی، شرایطی ایجاد می‌شود که امکان رشد میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا در گوشت از بین می‌رود .
وی با اشاره به اینکه استفاده از سیستم پیش سرد در گوشت به معنی حصول درجه بالاتری از مبحث تضمین کیفیت بهداشتی گوشت است، گفت: با انجام این عملیات ، گوشت از نظر مصرف شرایط کیفی بسیار بهتری پیدا می‌کند و همچنین امکان رشد عوامل بیماری‌زا در آن بسیار کاهش می‌یابد.
مدیر کل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در شهرستان نهاوند اجرا شده است افزود : امیدواریم بتوانیم این سیستم را در همه شهرستان های استان همدان اجرا کنیم .
آقای رسولی با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو و انتقال آن از طریق کنه، افزود: ویروس تب کریمه کنگو با پیش سرد کردن گوشت از بین می‌رود و در نتیجه امکان انتقال آن از طریق گوشت خام از میان می‌رود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: