کد خبر: ۷۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در ارزیابی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، به شرکت‌های داده‌گستر عصر نوین (های وب)، آریا رسانه تدبیر (شاتل) و نداگستر صبا اخطار داده شده است.
به گزارش شفا آنلاین، غلامرضا داداش زاده این شرکت ها تناسب لازم میان ارائه پهنای باند اختصاصی مشترکین را رعایت نکرده اند که همین مسئله باعث افت کیفیت و سرعت خدمات اینترنتی شده و به همین علت اخطار دریافت کرده اند.

وی گفت: در دوره اخطار به شرکت اینترنتی به آنها فرصت داده می شود مشکلات را تصحیح کنند که این اقدامات اکنون انجام شده و ما در حال بررسی و ارزیابی مجدد عملکرد آنها هستیم.


داداش زاده با اشاره به مصوبه 180 کمیسیون تنظیم مقررات برای ارائه تخفیف 20 درصدی به مشترکان نهایی خدمات اینترنتی افزود: شرکت پیشگامان توسعه ارتباط این مصوبه را رعایت نکرده بود و به همین دلیل با محاسبات صورت گرفته ، این شرکت موظف شد 137 میلیون ریال به مشترکان خود بازگرداند.


وی همچنین گفت: این شرکت همچنین بابت این تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ارزیابی دائمی خدمات اینترنتی اشاره کرد و گفت: سامانه سنجش سرعت در اپراتورهای طراحی شده و در سازمان تنظیم هم به صورت متمرکز اقدام به ایجاد این سامانه کرده و مردم می توانند با مراجعه به این سامانه ها از کیفیت سرعت اینترنتی خود مطلع شوند.


داداش زاده درباره شکایت برخی از مشترکان خدمات اینترنتی به میزان مصرف حجم خود نیز گفت: نرم افزارهایی وجود دارد که مشترکان می توانند حجم مصرفی اینترنت خود را کنترل کنند. ضمن آنکه تلفن 195 آماده پذیرش شکایت این افراد است.


وی از مردم خواست از اپلیکیشن های استاندارد استفاده کنند.


داداش زاده همچنین افزود: استفاده از نرم افزارهای فیلتر شکن باعث اضافه مصرف می شود که مشترکان معمولاً در محاسبات خود آن را لحاظ نمی کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: