کد خبر: ۷۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 10
شفا آنلاین>اجتماعی>محبوب‌ترین اسفنجی‌های سینما و تلویزیون ایران توانستند در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی اسباب‌بازی و در بخش فرهنگی و هنری جایزه اول را به دست آورند.
به گزارش شفا آنلاین، طبق اعلام اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تندیس جشنواره، لوح تقدیر، ٥هزار هولوگرام و جایزه ١٠‌میلیون ریالی به ایرج طهماسب و حمید جبلی برای تولید عروسک‌های فامیل دور و ... اهدا شد.

این جایزه درحالی به تیم عروسک‌های مجموعه «کلاه قرمزی» تعلق گرفته که احتمالا به دلیل نزدیک بودن توانایی‌های فامیل دور و کلاه قرمزی و پسرخاله و پسرعمه‌زا و آقای همساده و بقیه عروسک‌های این مجموعه انتخاب برای هیأت داوران مشکل بوده و تصمیم گرفته‌اند به همه‌شان یکجا یک جایزه بدهند.

 اما در این مراسم نزدیک به ۶۰ جایزه در بخش‌های اصلی و جنبی این جشنواره به فعالان، طراحان، تولیدکنندگان و واردکنندگان این حوزه اهدا شد تا پنج‌ روز فعالیت این جشنواره و نمایشگاه کار خود را پایان دهد. از حوزه هنری هم به دلیل تولید مجموعه انیمیشن موفق «شکرستان» تقدیر به‌عمل آمد.

گروه داوری در پنج بخش ویژه و چند جایزه و تقدیر جنبی، نتایج بررسی بیش از ۵۰۰ طرح را در قالب یک بیانیه اعلام کردند تا برگزیدگان جوایز خود را از مسئولان فرهنگی کشور دریافت کنند. اولین جشنواره ملی اسباب‌بازی درحالی از ١١ تا ١٦ مرداد در تهران برگزار شد که ٨٠ شرکت تولیدی و ٣٠ طراح ایده و جمعی از فعالان و مدرسان عرصه اسباب‌بازی و سرگرمی در آن حضور داشتند.

در یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن غرفه‌ای در نمایشگاه وجود داشت که بچه‌ها به همراه خانواده‌هایشان عروسک‌های مستعمل خود را به نمایشگاه آورده و به مسئولان این غرفه خاص تحویل می‌دادند تا آنها پس از شست‌وشو و بسته‌بندی مجدد این عروسک‌ها را برای استفاده کودکان سرطانی که در بیمارستان‌های سراسر کشور بستری‌اند آماده کنند، ایده‌ای که به گفته مسئولان برگزار‌کننده نمایشگاه با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی مردم مواجه شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: