کد خبر: ۷۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 07
شفا آنلاین>اجتماعی>توقف بورس خارج در وزارت بهداشت و آغاز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از جمله خبرهای مهم آموزش عالی در هفته گذشته محسوب می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین، در هفته ای که گذشت بورس خارج در وزارت بهداشت متوقف شد.

دکتر شهرام اجتماعی مهر با بیان این مطلب افزود: در اعطای بورسیه داخل اولویت وزارت بهداشت، بومی گزینی و تامین نیروی مورد نیاز برای مناطق محروم کشور است و بورس خارج هم به دلیل مشکلات بودجه ای متوقف شده است.

آغاز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 
بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده اطلاعیه چگونگی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی پیمانی در مشاغل آموزش و پرورش سال 94 وزارت آموزش و پرورش ساعت 17 روز گذشته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. 

تسهیلات وزارت بهداشت برای دانش آموختگان خارج از کشور
دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: به منظور ساماندهی و تسهیل بیشتر در ارزشیابی مدارک تحصیلی آخرین گروه های دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور که مشمول آزمون جایابی هستند شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور مواردی را برای آنها مصوب کرد. 


گول موسسات کذب انتخاب رشته را نخورید
 دکتر مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد اسلامی گفت:همه ساله در زمان انتخاب رشته موسسات و افرادی هستند که هدف آنها معمولا کسب درآمد و اقتصادشان با تبلیغات کذب در شهرها و رسانه‌هاست که اطلاعات اشتباهی را در اختیار داوطلب قرار می دهند که بر خلاف وعده‌ی آنها تضمینی هم ندارد و تنها از طریق تبلیغات خانواده‌ها و داوطلبان انتخاب رشته را به خود جذب می‌کنند و مبالغ هنگفتی را دریافت می‌کنند. 


دانشگاه فنی حرفه ای به جمع کاربران *ناد*پیوست
چندی قبل با هدف کاهش تقاضای سفر، صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید تکراری نرم‌افزارهای مديريت دانشگاهی و تسری در نظام آموزشی دانشگاه‌های کشور، دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی طي قرارداد همكاري با بخش خصوصی،"سامانه جامع آموزش دانشگاهی کشور" را در داخل کشور عرضه کرد.

اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری در هفته اول شهریور
محمد حسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت اظهار کرد: نتایج انتخاب رشته آزمون دستیاری تا هفته اول شهریور ماه اعلام خواهد شد که پنج شنبه مصادف با 15 مرداد ماه برای 400 نفر آزمون برگزار خواهد شد. این تعداد در 2 آزمون شرکت خواهند کرد. عده‌ای از دندانپزشکان که خارج از کشور تحصیل کرده‌اند باید برای شروع کار در ایران ابتدا در این آزمون شرکت و قبول شوند تا بتوانند فعالیت خود را شروع کنند6 هزار و 196 نفر در مهلت اعلام شده تا پایان 12 مردادماه، انتخاب رشته کردند. 

برنامه ریزی های جهاد دانشگاهی برای توسعه نفت
طیبی رئیس جهاد دانشگاهی بیان داشت: تلاش داریم بودجه در حوزه کارفرمایی هم تامین شود همچنین تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی با معاون فناوری برای ایجاد یک حساب مشترک که هر کدام 10 میلیارد تومان  به صورت وام به حساب واریز می‌کنند و چند ماموریت از جمله انتقال فناوری در طرح‌های کلان ملی در این صنعت و دو ماموریت در انتقال فناوری در طرح‌های کلان ملی و حضور جهاد در صنایع منتخب پیش بینی شده است بنابراین دو پیشنهاد خواهان واگذاری چند ماموریت ملی به جهاد دانشگاهی هستیم.


ارائه تسهیلات مسکن به هیات علمی علوم پزشکی
دکتر سید علی حسینی رییس مرکز امور هیات علمی گفت: این صندوق، تعاونی‌ها و ارائه تسهیلات به منظور ارتقاء منزلت و معیشت اعضای هیات علمی علوم پایه و بالینی پروژه‌هایی و به منظور ایجاد تحول بنیادین در خدمت رسانی مطلوب در نظر گرفته شده است و همچنین بسته جامعی به منظور توانمندسازی اعضای جدید الاستخدام و بدنه هیات علمی مدنظر است که در حال برنامه ریزی آن می باشیم.

رتبه 10دانشگاه علوم پزشکی در میان مراکز برتر دنیا
مبنای این رتبه‌‌بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه ISI Web of Sciences در فاصله ده ‌سال و چهار ماه ژانویه ۲۰۰۵ تا پایان آپریل ۲۰۱۵ بوده که اطلاعات آن هر دوماه یکبار روزآمد می‌شود.

کاهش رتبه علمی دانشگاه آزاد در دست بررسی است
هاشمی‌طباطبایی سرپرست مرکز گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های زیادی دارد که ممکن است این مقالات به اسم واحد‌های دانشگاهی ثبت شده باشند و این مشکل در Scopus بیشتر از Web of Science است  ما طبق دستور ریاست دانشگاه با هر دو پایگاه ارتباط گرفتیم که این اشتباهات یا از طرف خود پایگاه بوده است که در هنگام دسته‌بندی صورت گرفته و یا ممکن است از داخل خود دانشگاه اشتباهی صورت گرفته باشد که در هر حالت، در حال بررسی است
دانشگاه تهران بررسی سوابق مهمانی دانشجویان را پولی کرد

آزمون کاردانی فنی حرفه ای برگزار شد
آزمون کاردانی فنی حرفه ای صبح امروز جمعه با رقابت ۲۵۶ هزار و ۹۴۴ نفر داوطلب در ۲۳ کد رشته امتحانی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: