کد خبر: ۷۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 07
شفا آنلاین>اجتماعی>رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: مه لقا ملاح که به مادر محیط زیست ایران معروف است، در سن 97 سالگی و برغم فعالیت های بسیاری که در زمینه حفظ محیط زیست انجام داده ، همچنان دغدغه مسایل زیست محیطی را دارد.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، علی محمد شاعری در دیدار با مه لقا ملاح ضمن تقدیر از فعالیت های این بانوی حامی محیط زیست افزود: آموزش مردم، فرهنگ سازی برای الزام به حفظ محیط زیست، بسیج گروه های مردمی برای حفظ محیط زیست، توسعه مشارکت های مردمی و مواردی از جمله مهم ترین دغدغه های خانم ملاح در زمینه حفاظت و حراست از محیط زیست کشور است.

وی اظهار کرد: ایشان فعالیت های زیادی در زمینه محیط زیست داشتند و تنها کسی هستند که تاکنون از این فعالیت ها خسته نشده اند و در این سن دغدغه های محیط زیست را دارند.

مه لقا ملاح بنیانگذار سازمان غیردولتی زیست محیطی جمعیت زنان مبارز با آلودگی محیط زیست و مادر محیط زیست ایران است، خانم ملاح در سال 1373 با مشارکت همسرش و چند استاد دانشگاهی علاقه مند به محیط زیست سازمان غیر دولتی زیست محیطی «جمعیت زنان مبارز با آلودگی محیط زیست» را با هدف توانمندسازی مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست بنیان گذاشت.

مه لقا ملاح همچنین مقالات متعددی درباره آلودگی محیط زیست و شیوه های مبارزه از خانم ملاح در نشریات منتشر شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: