کد خبر: ۷۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 03
شفا آنلاین>سلامت>افراد از نشستن روي توالت فرنگي مي‌ترسند و اين واقعيت را تحقيقات هم نشان داده‌اند. در سال 1991 يک تحقيق در کشور انگلستان که در يک کلينيک روي 528 زن انجام گرفته بود، دريافت که 85 درصد اين افراد، بدون اينکه روي توالت فرنگي بنشينند ادرار مي‌کنند و 12 درصد هم گفته بودند که روي آن چيزي قرار مي‌دهند.
به گزارش شفا آنلاین،در این ميان تنها 2درصد اين افراد اظهار کرده بودند که به‌راحتي روي توالت فرنگي مي‌نشينند، اما واقعا شما مي‌توانيد از توالت فرنگي چه بيماري‌هايي بگيريد؟

نظريه‌هاي علمي‌ مي‌گويند، امکان انتقال بيماري‌هاي زيادي از آن به شما وجود دارد، اما در اصل، توالت‌هاي فرنگي در مقابل بسياري از سطوح ديگر بسيار کم‌خطرتر هستند. اولين ترسي که بايد هنگام استفاده از آنها از سر خود بيرون کنيد، ترس از مبتلا شدن به بيماري‌هاي مقاربتي است.

هيچ مشاهده پزشکي وجود ندارد که بگويد اين بيماري‌ها از توالت فرنگي به شخصي سرايت کرده‌اند، اما اين باوري است که نسل‌ها در بين مردم رواج داشته است.

اين قبيل بيماري‌ها همواره از همان طرق قديمي يعني از شخصي به شخص ديگر منتقل مي‌شوند؛ زيرا بايد مقدار زيادي از عوامل ناقل اين بيماري‌ها وارد بدن شخص شوند و روي سلول‌هايي که محل مناسبي براي آنها هستند قرار گيرند.

از طرف‌ديگر سطوح سخت مي‌توانند ساير باکتري‌ها و ويروس‌ها را گاهي براي روزها روي خود نگاه‌دارند.

مطالعاتي که بعضي از آنها هم در توالت بيمارستان‌ها انجام‌شده‌اند، دريافته‌اند، سطوح بسيار آلوده و صندلي‌هاي دستشويي روي خود باکتري‌هايي ازجمله باکتري استافيلوکوک اورئوس که در برابر آنتي‌بيوتيک‌ها مقاوم است (يکي از چندين باکتري به اصطلاح «گوشت‌خوار») نورو ويروس، باکتري اي کولاي، شيگلا و استرپتوکوک دارند. حتي از لحاظ نظري ابولا هم مي‌تواند، از توالت فرنگي به شخص منتقل شود. اين ميکروب‌ها از طريق استفراغ يا مدفوع بيمار دفع مي‌شوند.

توالت‌هايي که بيشتر از همه نگران‌کننده‌اند، توالت‌هاي مدرن بدون مخزن هستند که آب بلافاصله به درون آنها پمپاژ مي‌شود و سپس آب آلوده از درون آنها مانند قطرات آبي که اسپري شده است، به بيرون مي‌جهد و همه‌جا را آلوده مي‌کند، اما با همه اين وجود چه مي‌توان کرد؟ پدهاي ضدعفوني‌کننده که در حال حاضر به شکل بسته‌بندي‌شده و دربسته‌هاي کوچک عرضه مي‌شوند، مي‌توانند عوامل بيماري‌زاي توالت‌هاي فرنگي را 50 برابر کاهش دهند.

با وجود همه اين حرف‌ها، امکان انتقال اين ميکروب‌ها از نشيمن توالت فرنگي بسيار اندک است، مگر اينکه روي بدنتان بريدگي وجود داشته باشد يا ميکروب‌ها از طريق دستتان به چشمان، بيني يا دهان‌تان برسند.

يک پوست سالم خود در برابر عوامل بيماري‌زا محافظ به شمار مي‌رود و پوست سرين و پاهاي شما هم ضخيم است و احتمال کمي هم وجود دارد که مانند پوست دست‌ها و صورتتان آسيب ببيند. زيرا از نور آفتاب، آسيب مايع ظرفشويي، ابزار و ديگر جراحات در امان است.

شستن دست‌ها با آب و صابون و با دقت بهترين مانع براي ابتلا به اين بيماري‌ها است. زيرا همان‌طور که مطالعات نشان مي‌دهند، دسته‌هاي سيفون دستشويي، دستگيره در، شير روشويي و وسايلي از اين قبيل به‌اندازه توالت فرنگي يا حتي بيشتر از آن کثيف هستند.

افرادي که سخت‌گيرتر هستند، شايد بخواهند يک پد ضدعفوني‌کننده در دست بگيرند يا پدال مخزن دستمال حوله‌اي را با آرنج يا هر قسمت ديگر دست که به چشم يا بيني نمي‌رود، فشار بدهند و سپس از آن هم از دستمال حوله‌اي براي لمس کردن سطوحي مانند درب خروجي استفاده کنند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: