کد خبر: ۷۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 31
شفا آنلاين:اجتماعي>درمان-رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به ارسال 400 قلم دارو به عربستان برای حج تمتع امسال گفت: برای کاهش وزن بار، سرم و شربت را از این فهرست حذف کردیم.

به گزارش شفا آنلاين،سیدعلی مرعشی در حاشیه همایش توجیهی پزشکان حج تمتع در جمع خبرنگاران در واکنش به بازگردانده شدن 90 تن دارو از عربستان، گفت: داروهایی که ما ارسال کردیم برگشته و اکنون در گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: به زودی این داروها ترخیص شده و به انبارهای هلال‌احمر منتقل می‌شود و پس از آزمایش بر روی آنها اگر این داروها سالم باشند بار دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در مورد ارسال داروهای جدید به عربستان برای حج تمتع گفت: داروهای لازم خریداری شده و ما امسال از میان 400 قلم دارویی که هر ساله به عربستان ارسال می‌کنیم شربت‌ها و سرم‌ها را حذف کرده‌ایم تا وزن بار کاهش یابد.

وی افزود: تصمیم داریم تا سرم و شربت را در صورت لزوم در عربستان خریداری کنیم.

مرعشی با بیان اینکه از زمان حج عمره که نیمه‌کاره ماند داروها و تجهیزاتی در عربستان وجود دارد، گفت: ما در سال تنها اجازه ارسال یک محموله دارویی را داریم و به همین دلیل قصد داریم علاوه بر استفاده از داروهایی که در عربستان است به صورتی دارو ارسال کنیم که برای حج عمره بعدی نیز دچار مشکل نشویم.

وی با اشاره به افزایش تعداد پزشکان خانم در حج تمتع امسال گفت: جمعاً حدود 500 نفر کادر درمانی ما را در عربستان تشکیل می‌دهند.

برچسب ها: سرم ، شربت ، پزشک ، حج تمتع
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: