کد خبر: ۷۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 31
شفا آنلاين:اجتماعي>آموزش-معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: در صورت رشد دانش‌آموز در همه ابعاد مانند رشد اجتماعی و اخلاقی، جهش تحصیلی می‌تواند مفید باشد، در غیر این صورت جهش تحصیلی آسیب‌زا خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاين،اصغر بیات در خصوص دستورالعمل جهش تحصیلی دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزانی که پایه اول و دوم ابتدایی را تمام کرده‌اند می‌توانند جهش از پایه سوم به چهارم یا چهارم به پنجم یا پنجم به ششم را داشته باشد، همچنین بر اساس دستورالعمل موجود این جهش تحصیلی فقط یک‌بار می‌تواند اتفاق بیافتد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که متقاضی جهش تحصیلی هستند علاوه بر انجام تست هوش و کسب نمره لازم باید در مقیاس ارزش‌یابی توصیفی نیز شرایط لازم را داشته باشند.

این مسئول افزود: این در حالی است که معمولاً اولیا دانش‌آموزان تصور اغراق‌آمیزی از باهوش بودن فرزند خود دارند، لذا درخواست دارند که فرزند آنها سریع‌تر مسیر رشد را طی کند، البته باید تاکید کرد دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی باید علاوه بر شرایط رشد هوشی از نظر اخلاقی واجتماعی نیز رشد کرده باشند تا جهش تحصیلی برای آنها مناسب باشد، در غیر این صورت این موضوع می‌تواند به دانش‌آموز آسیب بزند.

وی در خصوص مشاوره‌های تحصیلی برای جهشی خواندن برخی پایه‌ها، اظهار کرد: روش خاص و سیستماتیک برای ارزیابی دانش‌آموزانی که خواستار جهش تحصیلی هستند وجود ندارد، ولی اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای از مشاوران تحصیلی برای اطلاع از رشد کودک خود کمک بگیرند.

بیات تصریح کرد: معمولاً معلمان دانش‌آموزان بر اساس شناختی که از وضعیت دانش‌آموزان در طی سال تحصیلی دارند پیشنهاد جهش تحصیلی را ارائه می‌دهند. همچنین اولیای دانش‌آموزان می‌توانند پیشنهاد جهش تحصیلی را ارائه دهند، ولی مسئولان آموزش و پرورش تاکیدی برای جدا کردن دانش‌آموزان ندارند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: