کد خبر: ۷۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 28
شفا آنلاين:اجتماعی>ازدواج-با پيش‌بيني ازدواج سالي 100 هزار جوان از طريق اين سايت و با عنايت به 11 ميليون جوان دم بخت با يك دو-دوتا چهارتاي ساده مي‌توان دريافت اگر بخواهيم براي ازدواج جوانان به اين سايت دل ببنديم 110 سال طول مي‌كشد تا همه 11ميليون جوان سر و سامان بگيرند. اين در حالي است كه سنگ‌هاي متعددي مسير ازدواج جوانان را ناهموار مي‌كند.

به گزارش شفا آنلاين،روز گذشته دبير شوراي فرهنگي عمومي كشور اعلام كرد: «سايت‌هاي همسريابي سامان پيدا مي‌كند.» سايت‌هاي همسريابي مسير پرمخاطره‌اي را طي كرده‌اند. زماني اين سايت‌ها به صورت غيررسمي و غيرقانوني فعاليت داشتند و نه تنها به عنوان منبع كسب درآمد براي عده‌اي تبديل شده بودند بلكه به آسيب‌هاي اجتماعي نیز دامن مي‌زدند. بنابراين هم‌زمان با برخورد پليس فتا با اين سايت‌ها و فيلتر كردن آنها چندي پيش سازمان ورزش و جوانان رسما اعلام كرد مديريت اين سايت‌ها را بر عهده گرفته است. هرچند معاون وقت ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از مخالفان سرسخت سايت‌هاي همسريابي بود و درباره فعاليت غيرقانوني بيش از 300 سايت غيرقانوني همسريابي هشدار مي‌داد اما اين وزارتخانه هم در برابر پديده همسريابي مجازي تسليم شده و دي ماه سال گذشته اعلام كرد مي‌خواهد بخت بيش از 11 ميليون جوان دم‌بخت را با كليد سايت همسريابي باز كند و با اين سايت سالانه 100 هزار جوان را به خانه بخت بفرستد.



كاهش دائمي نرخ ازدواج
جمعيت جوان در مسير زندگي با موانع متعددي مواجهند و همين موانع موجب شده است همچنان ازدواج در سراشيبي سقوط حركت كند. گواهي اين ادعا آماري است كه مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال مي‌دهد. بر اين اساس در 6ماهه دوم سال گذشته در مجموع 538 هزار و 776 مورد ازدواج در كشور به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/7 درصد كاهش يافته است.


برگزاري نشست با برخي از سايت‌هاي همسريابي قابل قبول
سايت‌هاي همسريابي چند سالي مي‌شود كه خود را در ميان راهكارهاي يافتن نيمه گمشده جا داده‌اند. با وجود اين اغلب جواناني كه از اين طريق براي يافتن همسر اقدام كرده‌اند، چندان توفيقي نداشته‌اند. محمود گلزاري، معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان پيش‌تر تاكيد كرده بود تمام سايت‌هاي اينترنتي و موسساتي كه به امر همسريابي براي جوانان در كشور مي‌پردازند، غيرقانوني هستند و مسئولان با آنها برخورد مي‌كنند. وی با اشاره به برگزاري نشستي با برخي از سايت‌هاي همسريابي قابل قبول گفته بود: هيچ كدام از دعوت‌شدگان نتوانستند ما را در زمينه چگونگي همسريابي از طريق دنياي مجازي و برخورداري از زندگي مشترك مطلوب قانع كنند. با وجود اين انگار سازمان تبليغات اسلامي توانست سرانجام او را قانع كند و خرداد ماه امسال اين معاونت خود براي كمك به جوانان در راستاي پيدا كردن همسر مناسب اقدام به راه‌اندازي سايت کرد.


110 سال زمان براي ازدواج 11 ميليون جوان
به گفته محمدتقي حسن‌زاده، سرپرست مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت جوانان براساس آخرين سرشماري، جمعيت جوان كشور كه بين سنين 15 تا 29 سال تعريف شده‌، 23ميليون و694 هزار و 194 نفر است. بنا به تاكيد گلزاري از اين تعداد 11 ميليون جوان مجرد در سن ازدواج بالاي ۲۰ سال در كشور داريم كه به دلايل متعدد از جمله بي‌انگيزگي به ازدواج و مشكلات اقتصادي رغبتي به ازدواج ندارند. خرداد ماه امسال معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره اين سايت همسرگزيني گفته بود: اين سايت توسط موسسه تبيان ايجاد مي‌شود و دختران و پسران در اين سايت ثبت‌نام نمي‌كنند بلكه واسطه‌هايي كه دو نفر را براي هم در نظر دارند، در اين سايت ثبت‌نام مي‌كنند و مشاوره مي‌گيرند كه اين افراد را به هم برسانند. با وجود اين با پيش‌بيني ازدواج سالي 100 هزار جوان از طريق اين سايت و با عنايت به 11 ميليون جوان دم بخت با يك دو-دوتا چهارتاي ساده مي‌توان دريافت اگر بخواهيم براي ازدواج جوانان به اين سايت دل ببنديم 110 سال طول مي‌كشد تا همه 11ميليون جوان سر و سامان بگيرند. اين در حالي است كه سنگ‌هاي متعددي مسير ازدواج جوانان را ناهموار مي‌كند.


سايت‌هاي همسريابي سامان مي‌يابند
روز گذشته بعد از گذشت سه ماه از افتتاح سايت رسمي همسريابي دولت، دبير شوراي فرهنگي عمومي كشور اعلام كرد: سايت‌هاي همسريابي سامان پيدا مي‌كند. حسين شاهمرادي، در حالي اين مطلب را بيان كرد كه 25 خرداد ماه امسال سايت اين موسسه به عنوان سايت ملي همسان‌گزايني و جانشين تمام سايت‌هاي ديگر با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان آغاز به كار كرد. وی گفت: سايت‌هاي همسريابي برخي با مجوز و برخي بدون مجوز مشغول فعاليت هستند و تنها برخي از سايت‌هاي همسان‌گزيني فعاليت مناسبي دارند. به گزارش ايرنا، شاهمرادي افزود: از ديد شوراي فرهنگ عمومي كشور سايت همسان‌گزيني كه متعلق به موسسه تبيان است مورد تاييد است.



آرمان



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: