کد خبر: ۷۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 23
رییس انجمن علمی گوش و حلق و بینی ایران عنوان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>درمان>رییس انجمن علمی گوش و حلق و بینی ایران گفت: آمار دقیقی از بیماران مبتلا به تومورهای سر و گردن در کشور وجود ندارد و اما بر اساس مراجعات انجام شده به این مراکز می‌توان گفت که رشد این تومورها بیشتر شده است.
به گزارش شفا آنلاین : مهدی خواجویی در حاشیه نخستین سمینار تومورهای سروگردن گفت: افزایش تومورهای سر و گردن رابطه مستقیمی با بالارفتن سن جامعه دارد. هرچه سن افراد بالاتر باشد درصد ابتلا به این تومورها بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: عادت‌های غذایی غلط در جامعه، کم تحرکی افراد، اضطراب و استرس از عللی هستند که می‌تواند در ایجاد تومورهای سر و گردن مؤثر باشد.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: وضعیت تشخیص این تومورها در کشور خوب است. خوشبختانه بیش از 1500 پزشک متخصص مشغول درمان بیماری‌های مربوط به سر و گردن هستند و در این رابطه توزیع مناسبی در سطح کشور انجام شده است. بیماران می‌توانند در شهرهای خودشان درمان شوند و دیگر نیازی نیست تا برای دسترسی به تجهیزات و پزشک متخصص به تهران مراجعه کنند. همچنان که مراجعانی از خارج کشور داریم. ایرانیان مقیم خارج ترجیح می دهند برای درمان به ایران مراجعه کنند و این نشان دهنده پیشرفت های مطلوب پزشکان داخلی دارد.

خواجوی ادامه داد: از لحاظ امکانات و تجهیزات پزشکی نیز رشد مناسبی داشته‌ایم و پزشکان همزمان با پیشرفت‌های علمی در پی دسترسی به تکنولوژی روز دنیا نیز هستند. قطعاً دولت و سازمان‌های مربوط می‌تواند کمک زیادی در بحث وارد کردن این تجهیزات داشته باشد؛ چرا که دسترسی سریع به دستگاه‌های به روز و مدرن تشخیصی و درمانی، آثار چشمگیری در روند سلامت جامعه خواهد داشت.

وی افزود: با انجام طرح تحول سلامت در کشور بخشی از مشکلات درمانی مردم حل شده است ولی نمی‌توان گفت انقلاب بزرگی در این خصوص صورت گرفته و اتفاق عجیبی افتاده است، چرا که پیش از این هم مراکز دانشگاهی این پوشش‌ها و خدمات را داشته‌اند و بخشی از مشکلات درمانی مردم همچنان مثل سابق ادامه دارد.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: